Naar inhoud

Online reality-serie van start bij wehkamp

Online warenhuis wehkamp gaat op zoek naar het nieuwe vlog-talent van Nederland in een vernieuwende online reality-serie, “Wehkamp’s Next Style Vlogger”. In een reeks van zes afleveringen wordt via een afvalrace het nieuwe vlogtalent van Nederland gekozen. De winnaar van het programma krijgt een contract aangeboden bij de webwinkel en zal vervolgens wekelijks als stijlexpert de kijker voorzien van inspirerende vlogs.

Vernieuwing

De webwinkel is al tijden bezig met de creatie van vooruitstrevende videocontent waarbij fans en klanten een belangrijke rol spelen. Online video wordt steeds populairder. Consumenten kijken niet alleen via desktopcomputers of mobiele apparaten, maar ook via tv naar online video. Vloggers zijn de tv-personalities van de toekomst. De online reality-serie is hierin voor de webwinkel een volgende stap. De serie wordt op een unieke en vernieuwende manier in beeld gebracht.

Storytelling

De kandidaat-vloggers krijgen twee camera’s. Eén om hun eigen vlogs mee te filmen en één om shots mee te maken voor de serie. Iedere aflevering wordt dus gefilmd door de kandidaten zelf. Als kijker beleef je hierdoor het programma helemaal door de ogen van de kandidaten: alle spanning, alle vreugde, al het verdriet. We zoeken een echte storyteller. Iemand die creatief, bijdehand en nieuwsgierig is. Iemand die inhoudelijk goed onderbouwde video’s maakt die aantrekkelijk zijn voor een breed publiek”, aldus Puck Landewé, teamleider redactie bij wehkamp.

Vlogger

Uit alle inzendingen worden vier kandidaten geselecteerd. Zij gaan strijden om de droombaan als vlogger. De kandidaten worden op de proef gesteld door middel van uitdagende opdrachten die zij moeten uitvoeren. Hierbij worden ze intensief door coaches begeleid om het beste uit zichzelf te halen. Het team van coaches bestaat uit vooraanstaande Nederlandse vloggers, lifestyle-redacteuren en stijliconen. Tijdens de afvalrace bepaalt de kijker wie er doorgaat en wie er afvalt. Degene die aan het eind van het programma de populairste vlogger is met zijn of haar style-vlogs wint het programma en dus de baan.

Droombaan

Kandidaten kunnen zich vanaf deze week aanmelden. De eerste aflevering zal op 1 oktober te zien zijn in het online magazine en het kanaal op YouTube van de retailer. Op 9 november is de live finale, waar de winnaar van de baan, die door veel jongeren als een droom wordt beschouwd, bekend wordt gemaakt.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie