Naar inhoud

Ook klanten meer inzicht in contactcenter met PureCloud

Interactive Intelligence kondigt de komst aan van PureCloud – de tweede generatie clouddiensten voor communicatie, samenwerking en klantinteractie. De cloud-gebaseerde oplossing beschikt onder meer over een mogelijkheid voor Edge-devices. Hiermee kan ook doorgewerkt worden wanneer de verbinding met het internet wegvalt. Ook geeft het klanten meer zeggenschap over de aan hen geleverde service. Via inzicht in de prestaties van de agenten, kan een klant zijn eigen contactpersoon uitkiezen. 

Een van de voordelen van de cloud-oplossing is dat het naar behoefte en capaciteit kan worden afgenomen,  ook de afrekening kan op basis van gebruik worden gemaakt. Als tweede generatie cloud-oplossing biedt het de vrijheid om afgestemde combinaties te maken van die functionaliteiten en diensten die de organisatie op dat moment nodig heeft. Een andere dienst die de oplossing levert is Interactive Intelligence PureMatch, een geheel nieuw systeem waarbij klantinteracties en contactcentermedewerkers aan elkaar gekoppelde worden op basis van meerdere criteria en kenmerken. Met Interactive Intelligence PureCloud Social Customer Service wordt de klantenservice zeer klantgericht. Letterlijk: via deze functionaliteit krijg klanten inzage in de profielen en prestaties van contactcentermedewerkers, waardoor zij op basis daarvan zelf kiezen welke agent hen het beste kan helpen. Daarnaast biedt de oplossing ook Interactive Intelligence PureCloud Directory, een verrijkte bedrijfstelefoonlijst waarmee veel profielinformatie van de medewerkers zichtbaar gemaakt kan worden. De lijst synchroniseert in twee richtingen met systemen als Active Directory, Exchange, WorkDay, SharePoint en Salesforce. Deze functionaliteit is inclusief mobiele apps voor iOS, Android en Windows 8 Phone. PureCloud biedt verder als functionaliteiten onder meer IP PBX, unified messaging, instant messaging, presence management, conferencing, group chat, fax, video en andere unified communicationsfunctionaliteit in webbrowsers en op smartphones en tablets. De contactcenterfunctionaliteit omvat  ACD (automatic call distribution), voice self-service/IVR, call recording, web chat, workforce optimization, automatisch outbound dialing en integratie met meerdere CRM-systemen.
PureCloud zal aan eind van dit jaar beschikbaar zijn. Daarnaast blijft Interactive Intelligence het Customer Interaction Center (CIC) en het huidige cloudmodel (CaaS) doorontwikkelen en ondersteunen.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie