Naar inhoud

Ook KPN gaat tv-content op een andere manier aanbieden

Zaterdagavond, de pyjama al aan en chips op tafel. De doorsnee familie kijkt een showprogramma op Nederland 1. Het was eens, maar door de digitalisering is het definitief geschiedenis. De mobiele generatie bepaalt zelf wanneer tv-content wordt geconsumeerd. YouTube, Netflix en Uitzending Gemist maken het de consumenten mogelijk programma's te kijken waar en wanneer zij dat willen. Onafhankelijk van de uitzendschema's van omroeporganisaties.

Digitale kanalen

Toen de videoband naar het archief verhuisde, was het voor videotheekketen Videoland tijd het roer om te gooien. Het bedrijf heeft een digitaal kanaal geopend, waar tegen betaling onbeperkt naar films, series en cabaretvoorstellingen gekeken kan worden. Teneinde een exclusief aanbod te kunnen bieden, worden series in eigen beheer geproduceerd. “Zwarte Tulp” is zo'n serie, die voorheen alleen door publieke of commerciële omroepen werden uitgezonden.

Eigen series

Ook KPN gaat deze strategische stap zetten. Speciaal voor de eigen klanten wordt unieke Nederlandse content in het aanbod opgenomen. Een van die wapenfeiten is “Brussel”, een nieuwe reeks geschreven door Leon de Winter en geproduceerd door Endemol Shine Nederland. De serie is in de tweede helft van 2016 op alle kanalen van de telecomprovider gratis beschikbaar voor alle klanten. Opvallend is overigens dat de telecomaanbieder in de berichtgeving nog over een tv-serie spreekt.

Moderne mediaconsument

Wij krijgen alle ruimte om een onderscheidende, hoogwaardige dramaserie te maken en dat is echt bijzonder”, aldus Laurens Drillich, CEO van Endemol Shine Nederland. “De distributie is dat ook, want de serie is straks te zien op alle platforms van onze opdrachtgever. Dat sluit aan op de veranderende behoefte van de moderne mediaconsument en ook op onze strategie. Want wij zijn meer dan traditionele tv.”

Sportprogramma's

Naast exclusieve Nederlandse series worden straks via alle kanalen van het bedrijf ook sport en muziek aangeboden. Op sportgebied zijn er contacten met huidige en nieuwe partners over documentaires en programma’s rondom wedstrijden van grote en minder grote sporten. De mobiele applicatie Goal Alert wordt in samenwerking met de eredivisie van het Nederlandse voetbal verder uitgebreid. Onder andere met voor- en nabeschouwingen van de wedstrijden.

Concertregistraties

Voor het aanbieden van muziek zijn samenwerkingsverbanden aangekondigd met Mojo Concerts en het Amsterdam Dance Event. Hierdoor kunnen registraties en behind the scenes van concerten en festivals worden uitgezonden. Verder worden optredens van en documentaires over hiphop- en dancemuziek in het aanbod opgenomen. “We kiezen voor partnerships met gerenommeerde partijen op het gebied van sport, muziek en series”, zegt Frank van der Post, lid van de Raad van Bestuur van KPN.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie