Naar inhoud

Opbrengst Rotterdams ‘ijssie’ voor Sophia Kinderziekenhuis

Vrijdag de 13e betekent niet altijd ongeluk. Dat ondervonden de kinderen die tijdelijk verblijven in het Sophia Kinderziekenhuis afgelopen vrijdag. Want op die dag heeft de Rotterdamse acteur en kinderboekenschrijver Joris Lutz het allereerste Rotterdammertjes-ijsje in ontvangst genomen bij IJsmaker op de Witte de Withstraat in Rotterdam. Speciaal voor het ziekenhuis heeft de ijsmaker een oer-Rotterdams ‘ijssie’ gemaakt dat gebaseerd is op de smaak van het Rotterdammertje, het kenmerkende snoepje uit Rotterdam.

De volledige opbrengst van het frisse Rotterdamse ijsje, dat net als het kenmerkende snoepje smaakt naar citroen met een vleugje kaneel, wordt geschonken aan de Vrienden van Sophia voor de aanschaf van apparatuur voor Sophia TV. Bovendien krijgen de patiëntjes in Sophia Kinderziekenhuis een bol cadeau voor elke bol die verkocht wordt.

Tijdelijk verkrijgbaar ijsje

Adnan Bourich, eigenaar van De IJsmaker, vertelt over de totstandkoming van dit bijzondere, tijdelijk verkrijgbare ijsje. “Het hele jaar door maken we bezoekers aan onze ijszaak aan de Witte de Withstraat blij met de lekkerste ijssmaken. Dat is onze passie. We zijn altijd op zoek naar speciale smaken. Vorig jaar was dat haringijs en dit jaar is het idee ontstaan om Rotterdammertjes-ijs te maken en de inkomsten te schenken aan een mooi Rotterdams doel.”

Goed doel ondersteunen

Olaf Ouwerkerk, initiatiefnemer van de Rotterdammertjes, voegt hieraan toe: “Ik ben apetrots dat er nu een speciale Rotterdammertjes-smaak tussen de verschillende ijsbakken prijkt. Dat we door deze samenwerking een prachtig doel als Sophia Kinderziekenhuis kunnen helpen, vind ik geweldig. Kinderen zijn immers de bouwstenen van onze stad, het fundament voor de toekomst”.

De Rotterdamse acteur en kinderboekenschrijver Joris Lutz neemt het ‘ijssie’ in ontvangst

IJsje als vrolijke afleiding

De Vrienden van Sophia zijn heel enthousiast over het initiatief. “Er is niets mooiers dan een stralende kinderlach. Veel kinderen in ons ziekenhuis hebben een vervelende tijd achter de rug en kunnen vrolijke afleiding in de vorm van een ijsje goed gebruiken. De totale opbrengst van deze actie draagt bij aan de aanschaf van nieuwe apparatuur voor Sophia TV, het televisiestation voor kinderen in het Erasmus MC-Sophia”, aldus Chrisjes Seijken, woordvoerder van de Vrienden van Sophia.

De actie loopt tot en met 27 juli 2018.

Foto’s: Rotterdammertjes en De IJsmaker

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie