Naar inhoud

Opel investeert in nieuwe vormen van mobiliteitsdiensten

De automobielindustrie staat aan de vooravond van drastische veranderingen. Traditionele merken worden door nieuwkomer Tesla geprikkeld anders naar hun businessmodel te kijken en de zelfrijdende auto gaat de automobilist op termijn ontzorgen. Bovendien kijken toekomstige generaties anders tegen bezit aan aan. Voor de millennials verliest de auto zijn rol als statussymbool. Niet gek natuurlijk, want wat moet je in een drukbevolkte stad met een auto als je hem alleen kunt stallen als je een peperdure parkeervergunning hebt? Automerken en leasemaatschappijen komen daarom met nieuwe mobiliteitsdiensten.

Deelautoprogramma

De uitbreiding van het productaanbod met mobiliteitsdiensten is dan ook een van de belangrijke speerpunten in de toekomst van Opel. In dat kader is een jaar geleden in Duitsland gestart met het deelautoprogramma CarUnity. Met meer dan 4.000 geregistreerde voertuigen in de eerste twaalf maanden is het programma succesvol te noemen, hetgeen wordt opgeluisterd met een uitbreiding naar de regio's Berlijn en Noordrijn-Westfalen.

Open platform

In tegenstelling tot andere deelautoprogramma's is dit deelautoprogramma een open platform waar gebruikers tegen betaling hun eigen auto uitlenen. Het gaat hier om auto’s van alle merken. Behalve particulieren en veel werknemers van de Duitse automobielfabrikant zijn er ook ruim zestig Opel-dealers die hun auto’s aanbieden via het programma.

Mobiliteitsservice

Het moederconcern General Motors wil een grote rol spelen in toekomstige mobiliteitsoplossingen. Eerder dit jaar startte GM het deelautoprogramma Maven en de fabrikant werkt nauw samen met Lyft, de grootste ridesharing-organisatie in de Verenigde Staten van Amerika. Ook Opel is een dergelijk project gestart op de campus van Rüsselsheim in Duitsland.

Flexibel vervoer

Een auto delen via ons mobiliteitsplatform heeft veel voordelen. We bieden gebruikers flexibel en betaalbaar vervoer en zelfs de mogelijkheid om geld te verdienen. En het is minder belastend voor het milieu omdat wij werken met al rijdende auto's en dus met reeds bestaande middelen”, zegt chief marketing officer Tina Müller.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie