Naar inhoud

Orderprocessen bij de groothandel verbeterd door nieuwe applicatie

Voortdurend zijn groothandels op zoek naar instrumenten die de samenwerking met de klanten verbetert en intensiveert. Teneinde het bestelproces te vergemakkelijken, brengt leverancier van bedrijfssoftware UNIT4 een applicatie op de markt voor zijn ERP-systemen voor handelsondernemingen. De app, die is ontwikkeld in samenwerking met app-ontwikkelaar Optimizers, moet het voor klanten makkelijker en veiliger maken bestellingen te plaatsen.

Kleinere foutmarges

De applicatie stelt klanten in staat via de iPad bestellingen te plaatsen terwijl zij door het magazijn of de winkel lopen. Tijdens het bestelproces zijn er minder kansen op fouten, doordat de gebruikers hun bestelhistorie in kunnen zien. Bovendien gaat het plaatsen van een order eenvoudig door te klikken op een product. De bestelling wordt automatisch geplaatst bij de groothandel voor verdere verwerking.

Versteviging klantrelatie

Deze automatiseringsslag maakt tevens het proces voor de groothandel eenvoudiger en minder arbeidsintensief. Handelsondernemingen kunnen de iPad-app onder hun eigen bedrijfsnaam in de AppStore plaatsen. Het makkelijker plaatsen van bestellingen is een extra service aan de klanten. Op deze manier kan de klantrelatie verder verstevigd worden en wordt overstappen naar een concurrent minder vanzelfsprekend.

Verbinden, versterken en inspireren

De app past goed binnen de visie van onze organisatie”, stelt Marnix van der Steen, marketingmanager bij UNIT4. “Alle functionaliteiten die wij ontwikkelen, moeten verbinden, versterken en inspireren. De app verbindt de klanten aan de groothandels. Dit versterkt hun positie in de markt. En het onderscheidt hen van de concurrentie.”

Processen vereenvoudigen en versnellen

In de markt is steeds meer behoefte aan het vereenvoudigen en versnellen van processen”, aldus Heiko van der Vlugt, directeur van Optimizers. “Daarnaast weten we dat zakelijke gebruikers ook op hun werk het gemak en de snelheid van applicaties wensen. De bestel-app is desgewenst volledig op maat te maken, zodat iedere groothandel een app kan aanbieden met hun eigen uitstraling.”

Introductie eind februari

De applicatie is aangesloten op de ERP-systemen Agresso Wholesale en UNIT4 Multivers Extended. Eind februari van dit jaar wordt de app geïntroduceerd voor iOS. De applicaties voor Android en Windows volgen later. Groothandels kunnen het hulpmiddel snel in gebruik nemen. Een uitgebreide implementatie is niet nodig.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie