Naar inhoud

Parfumerie Douglas opent geheel vernieuwde webwinkel

Al ruim 10 jaar verkoopt Parfumerie Douglas jaar producten via webwinkels in diverse landen in Europa. Toch wist de keten de verkoop- en consumentengegevens in de regio's niet te consolideren, waardoor een langetermijnstrategie voor groei op basis van feiten en cijfers moeilijk kon worden ontwikkeld. Door de keuze voor een exclusieve betaaloplossing heeft de onderneming nu eenduidig en nauwkeurig inzicht in de betalingsgegevens in alle markten. Het vlaggenschip onder de webwinkels wordt in Duitsland geopend.

Eenduidig inzicht in verkopen

De uitrol van de webwinkel geschiedt in samenwerking met Worldpay, een leverancier van betalings- en beveiligingsoplossingen. De IT-dienstverlener biedt ook ondersteuning bij de introductie in 2016 van nieuwe webshops in heel Europa. Door de vernieuwing kunnen flexibelere en efficiëntere besluiten worden genomen. Het eenduidige inzicht in bedrijfsbrede verkopen biedt de keten bovendien de mogelijkheden om de kosten beter af te wegen tegen de risico's bij de ontwikkeling van strategieën voor groei.

Kennis van kopersprofielen

De aangeboden kennis van kopersprofielen en betaalvoorkeuren van consumenten in heel Europa helpt ervoor te zorgen dat de webwinkels en introductiestrategieën perfect zijn afgestemd op parfum- en cosmeticaklanten in de verschillende markten, zoals Noorwegen, Tsjechië, Polen, Spanje, Portugal en Italië. De analysemogelijkheden bieden bovendien de mogelijkheid om te anticiperen op pieken in de verkoop, zodat de keten de website kan inrichten op meer bezoekersverkeer en tegelijkertijd voor meer voorraad kan zorgen om te voldoen aan de vraag.

Stijgende acceptatiecijfers

Sinds de introductie van nieuwe webwinkels in Duitsland en Zwitserland zijn de acceptatiecijfers voor betalingen in de twee markten met 8 procent gestegen. Jan Dieter Schaap, COO van Parfumerie Douglas eCommerce: “Om snel uit te kunnen breiden naar nieuwe markten in Europa, moeten we kunnen omgaan met veel verschillende culturen, talen en favoriete betaalmethoden. Tegelijkertijd moeten we een eenduidig en actueel inzicht blijven bewaren van alle ontwikkelingen binnen ons bedrijf.”

Mobielvriendelijke winkelervaring

Alle webwinkels worden ook zijn geoptimaliseerd voor mobiele gebruikers. De webshops bieden een klantbeleving die meer responsive is en snellere betaalmethoden op smartphones en gebruikers. Wilco Slabbekoorn, business development director retail EMEA bij Worldpay: “We zien dat de online verkoop van parfums en cosmetica in Europa steeds vaker op smartphones en tablets plaatsvindt. Dat komt doordat steeds meer consumenten voor het gemak van deze apparaten kiezen. Onze aandacht is dan ook gericht op het voldoen aan de groeiende verwachting van consumenten ten aanzien van een mobielvriendelijke winkelervaring.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie