Naar inhoud

Pathé Thuis is de eerste adverteerder in treinen van de NS

Vandaag is de NS gestart met de verkoop van advertentieruimte op de digitale informatieschermen in de trein. Het betreft een proef die tot het einde van 2019 duurt. De advertenties zijn te zien in 137 van de ruim 400 intercitytreinen waarover de vervoerder beschikt. De mogelijkheid voor adverteren op de schermen in de trein is gerealiseerd op verzoek van de adverteerders. Die willen op deze manier awareness verkrijgen voor hun producten en diensten bij de treinreizigers. Dat zijn iedere week zo’n 5 miljoen reizigers.

De informatieborden in de Nederlandse treinen laten al langere tijd meer zien dan alleen de volgende haltes, de verwachte aankomsttijden, de actuele vertragingen en de geplande werkzaamheden. Bij de NS wil men de nieuwe reclame-uitingen zo aanpassen dat deze de reisinformatie niet hindert. Daarom is er ook voor gekozen de proef te houden in intercity’s, die niet bij ieder treinstation stoppen om reizigers de gelegenheid te bieden in te stappen of uit te stappen. Na de pilot wordt bekeken hoe de reizigers de reclameboodschappen ervaren.

Reclameboodschappen in de trein

De Nederlandse streamingdienst Pathé Thuis is als eerste adverteerder te zien in de intercity’s van de NS. Gedurende een week toont de video-on-demand-dienst reclame aan treinreizigers via de informatieschermen die in de trein hangen. De advertenties worden afgewisseld met informatie over aankomsttijden, werkzaamheden en promotiefilmpjes van de vervoerder zelf. Het adverteren in de trein is een proef van de NS om te bekijken hoe de reiziger de reclame ervaart en is al veelvuldig besproken.

Grote impact voor de eerste adverteerder

“Door als eerste adverteerder in te stappen verwachten wij een grote impact van de inzet,” licht Tom Verdonck, performancemarketeer bij Pathé Thuis toe. “Bovendien verwacht de NS dat er een piek plaatsvindt in het aantal reizigers in september, waardoor het bereik nog groter is. Onze commercial gaat over de Pathé Thuis-app, een bewuste keuze van het ons. Want treinreizigers gebruiken onderweg veelvuldig hun smartphone en onze app is een ideaal tijdverdrijf met een groot aanbod aan films. Reizigers krijgen zo de mogelijkheid alvast een film uit te kiezen die ze ’s avonds willen kijken. Zeker met de donkere dagen voor de deur willen wij consumenten aanzetten tot meer quality time.”

Commercial in de NS-treinen van Pathé Thuis

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie