Naar inhoud

Pega verbetert de marketinginteracties met vergeten klanten

Organisaties pretenderen in de regel dat zij klanten een-op-een benaderen, maar in de werkelijkheid sturen ze dezelfde productpushes naar dezelfde klantsegmenten. Individuen waarvoor zo’n campagne eigenlijk niet meer relevant is, worden dan alsnog bestookt met irrelevante aanbiedingen. En het kan zelfs nog erger, want die boodschappen kunnen wel relevant zijn voor specifieke klanten, maar die worden juist uitgesloten.


Vergeten klanten

Klantbelevingsprofessionals zijn veelal gebonden aan harde uitsluitingscriteria en kunnen daardoor de achtergestelde klantgroepen geen relevante aanbiedingen doen, terwijl dit juist toegevoegde waarde en groei op de lange termijn oplevert. Daarom heeft softwareleverancier Pega zijn platform uitgebreid met Value Finder. Met deze nieuwe toepassing kunnen organisaties op basis van artificial intelligence (AI) meer betrokkenheid realiseren met de vergeten klanten door marketinguitingen en aanbiedingen af te stemmen op hun specifieke persoonlijke behoeftes.

Individuele benadering

De nieuwe oplossing zorgt ervoor dat alle klanten een individuele benadering krijgen en dus niet alleen de belangrijkste klanten waar vaak de meeste aandacht naar uitgaat. Hierdoor krijgt een bedrijf of instelling een krachtige een-op-een-interactie met alle klanten. De hiaten in de customer engagement worden opgespoord door:

  • het in kaart brengen van achtergestelde klanten – De oplossing start met het analyseren van de klantdatabases om mogelijk waardevolle, maar achtergestelde klanten op te sporen. Dit zijn mensen die door een systeem niet als onderdeel van de doelgroep worden gezien voor de standaardmarketingcampagnes van een merk.
  • het wegwerken van engagementhiaten – De software neemt vervolgens de klantstrategie onder de loep om te zien of en hoe de betrokkenheid met die klanten kan worden verbeterd. Dit kan bijvoorbeeld door aanpassingen in de strategie door te voeren of een volledig nieuwe aanpak te kiezen die beter aansluit op hun behoeftes.
  • het vereenvoudigen van goedkeuringsprocessen tussen teams – Nu er een plan is opgesteld, kunnen de medewerkers aanpassingen snel doorvoeren met de geïntegreerde een-op-een-functionaliteit die als operations manager de goedkeuringsprocessen beheert. Hiermee kunnen gebruikers via een simpele workflow eenvoudig wijzigingsverzoeken indienen en beheren. Dit versnelt de time-to-market van nieuwe acties, beleidsregels en aanbiedingen.
  • het optimaliseren van strategieën vóór implementatie – Voordat wijzigingen definitief live gaan, kunnen gebruikers verschillende wat-als-scenario’s nabootsen om te zien hoe deze strategieën en aanbiedingen in de praktijk uitpakken en hoe ze werken in combinatie met de volledige mix van engagementstrategieën. Dit helpt marketeers beter hun doelen te bereiken, de resultaten nauwkeuriger te voorspellen en de ongewenste bijeffecten van een campagne te identificeren.

Een-op-een-engagement

“Onder marketeers en customer experience-professionals wordt veel gesproken over een-op-een-engagement, maar in de praktijk worden ze meestal gedwongen de weg van de minste weerstand te kiezen”, stelt Rob Walker, vice president decisioning & analytics bij Pegasystems. “Het is veel makkelijker om klanten in bestaande campagnes in te passen dan ervoor te zorgen dat er voor elk individu een relevant aanbod is. Met deze nieuwe oplossing is een-op-een-interactie weer een stap dichterbij, nu organisaties makkelijker de hiaten in hun engagementprogramma’s kunnen opsporen en wegwerken. Zij kunnen alle klanten op hun wenken bedienen met relevante boodschappen en aanbiedingen.”

Maximale klantwaarde

Het platform van Pega fungeert als een always-on brein met gecentraliseerde artificiële intelligentie voor optimale interactie en maximale klantwaarde op alle klantcontactpunten – zowel inbound als outbound. Predictive analytics en customer decision management bieden bedrijven en instellingen de juiste inzichten om real-time de next-best action te voorzien tijdens elke stap van de customer journey – van marketing en sales tot klantenservice en klantbehoud.

Foto: Pexels

Tip: Wil jij weten hoe je marketing automation inzet voor jouw campagnes? Dan is de opleiding Marketing Automation & Campagne Management wat voor jou!

  • Tijdens deze opleiding leer jij hoe je jouw strategie voor marketing automation en campagnemanagement ontwikkelt en implementeert.
  • Je leert hoe je het maximale uit je campagnes kunt halen door middel van marketing automation.
Lees meer over deze opleiding ►
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie