Naar inhoud

Persoonlijke voedingsadviezen via WhatsApp

Als straks de smakelijke maaltijden van de feestdagen achter de rug zijn, besluit menigeen dat het tijd is voor aandacht voor de gezondheid. Tussen alle adviezen van dieetgoeroe's en verhalen over superfoods is het echter lastig de weg te vinden. Bovendien verdwijnt de motivatie vaak al voordat de lente in zicht is. De Mobile Foodcoach wil zich onderscheiden door gedurende een langere periode persoonlijke voedingsadviezen via WhatsApp te verstrekken.

Abonnement

De voedingsadviseur werkt met een abonnementsformule. Net als bij een reguliere diëtist begint het traject met het in kaart brengen van de voorgeschiedenis. Na het invullen van een vragenlijst dient de klant gedurende twee dagen zijn eetgewoonten vast te leggen via WhatsApp. Vervolgens wordt via hetzelfde kanaal na analyse van deze gegevens voedingsadviezen teruggekoppeld.

Duur begeleiding

Het onderscheid van deze mobiele voedingsadviseur zit in de duur van de begeleiding. Het volgen van een dieet vraagt discipline. De traditionele diëtist schrijft na enkele contracturen een gedetailleerd voedingsprogramma uit. Door wekelijkse terugkoppeling kan de online adviseur gedurende een langere periode voor een vergelijkbaar bedrag het dieet volgen. Daarmee wordt beoogd een duurzame verandering teweeg te brengen en het jojo-effect te bestrijden.

Balans

De initiator van de online diëtist is Bart Beukers. Zijn ervaring als voedingsdeskundige vertaalt hij naar gezondheid als duurzame balans. “De balans tussen voeding, inspanning en ontspanning is cruciaal”, stelt hij. “Dat evenwicht levert echte gezondheid op. Zodra je in control bent, gaat afvallen op den duur vanzelf.

Achtergrondinformatie

De kernmotivatie voor het veranderen van slechte gewoontes is volgens Beukers begrip en kennis van bewustzijn, voeding en het menselijk lichaam. Vanuit dat oogpunt krijgen zijn klanten niet alleen persoonlijk advies, maar ook achtergrondinformatie. In gratis e-books worden denkbeelden over voeding, motivatie en bewuste keuzes geschetst. Zo wordt getracht een integrale aanpak van een gezonde levensstijl te realiseren.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie