Naar inhoud

Petit Amélie opent conceptstore in Bussum

In het retaillandschap duiken steeds vaker webwinkels op in de fysieke omgeving. Een bekend Nederlands voorbeeld is Coolblue. De elektronicawinkel heeft inmiddels filialen in vijf grote steden in Nederland, waar consumenten persoonlijk geholpen worden. Met deze stenen winkels wil het bedrijf de klantbeleving een extra dimensie geven. Ook kleinere webshops weten de weg naar de winkelstraat inmiddels te vinden.

Online winkels gaan offline

Een goed voorbeeld is Petit Amélie, een babymerk geboren in Lyon en geïnspireerd op de Franse brocante stijl. Tot voor kort waren de wiegjes en babyaccessoires voor aanstaande en jonge ouders in Nederland alleen online verkrijgbaar. In de voetsporen van grote online retailers is het merk begonnen met het openen van fysieke verkooppunten. In april 2016 is de eerste conceptstore geopend in Bussum.

Ideeën geven over inrichting

Er is bewust gekozen voor een centrale en makkelijk bereikbare locatie in Nederland midden in de driehoek Amsterdam, Utrecht, Amersfoort. De winkel is vooral bedoeld om een idee te krijgen over hoe je een babykamer kunt inrichten en waar je allemaal uit kunt kiezen. En waar je aan moet denken. Het merk tracht de babykamers zo mooi mogelijk te presenteren met alles wat erbij hoort: accessoires, hemeltjes, beddengoed en knuffels.

Conceptstore biedt beleving

Een babykamer moet je immers kunnen beleven en voelen. De conceptstore biedt alle ruimte om rustig rond te kijken, een kopje koffie te drinken en om advies in te winnen. De babykamers kunnen overigens binnen één dag, uit voorraad, gratis worden thuisbezorgd. Klanten worden dus niet geconfronteerd met lange levertijden. Het zelf kiezen van de leverdatum is een van de aangeboden mogelijkheden.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie