Naar inhoud

PIM wil marketing en finance nog dichter bij elkaar brengen

Platform Innovatie in Marketing is op zoek naar een chief finance officer of financieel directeur die als penningmeester zitting wil nemen in het bestuur. De aanleiding hiervoor heeft te maken met de missie van PIM om van Nederland het meest inspirerende marketingland van Europa maken. Het kennisnetwerk wil namelijk de waarde van marketing zichtbaar maken en is ervan overtuigd dat het bij elkaar brengen van marketing en finance hieraan bijdraagt.

“Marketing en finance zijn allang geen gescheiden werelden meer”, stelt Yvonne Nassar, voorzitter van PIM. “Beide werkvelden willen het succes van hun bedrijf vergroten en daarvoor is samenwerking hard nodig. Een zinvolle strategie, de juiste prioriteiten en het meten van resultaten, in al deze facetten kunnen marketing en finance elkaar versterken. Er zijn genoeg bruggen te bouwen.”

Kruisbestuiving marketing en finance

“Denk bijvoorbeeld aan een visie op waarde-creatie, aan het kwantificeren van marketing en aan ontwikkelingen op het gebied van de customer lifetime value. De kruisbestuiving tussen marketing en finance zorgt voor gezamenlijke taal en wellicht meer langetermijndenken. Zo hebben marketeers de tools om een krachtige gesprekspartner te zijn aan de boardroomtafel en hebben finance professionals meer slagkracht. Dit is van grote toegevoegde waarde voor organisaties.”

Vacature voor een penningmeester

De vereniging wil met de toevoeging van een penningmeester aan het bestuur de kruisbestuiving ook in de eigen organisatie vergroten. “Zo houden we ook onszelf scherp en hebben we de beste persoon op de juiste plaats: een CFO of financieel directeur met een marketinghart en affiniteit met innovatie”, vertelt Yvonne Nassar. “Marketing en finance kunnen een prachtige synergie vormen en met deze bestuursfunctie dragen we graag bij aan het uitwisselen van kennis.”

De vacature voor penningmeester voor 2,5 uur per week vind je op de website van PIM.

PIM-sessie ‘Disruptieve innovatie’ met Howard Yu

Op donderdag 20 juni 2019 organiseert PIM de sessie ‘Disruptieve innovatie’. Tijdens die middag deelt Howard Yu, hoogleraar marketing & innovatie aan de IMD Business School, zijn visie op de wijze waarop succesvolle organisaties in de toekomst geleid worden. Hij wordt gezien als één van de dertig grootste managementdenkers wereldwijd van dit moment.
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie