Naar inhoud

PODCAST: Actiegericht klantinzicht uit externe databronnen

In toenemende mate kunnen marketeers hun activiteiten baseren op feiten in plaats van vooronderstellingen dankzij de voortgaande digitalisering. Want deze ontwikkeling zorgt voor een ongekende hoeveelheid data, die zij via informatie om kunnen zetten in inzichten in de markt en de klanten. Veelal beperken marketingprofessionals zich vooralsnog tot gegevens uit de eigen organisatie zoals bijvoorbeeld de systemen voor customer relationship management (CRM).


Externe databronnen

Veel grotere gegevensbronnen bevinden zich echter buiten de vier muren van een bedrijf of instelling. Denk aan het onmeetbare wereldwijde web, social media als Facebook, LinkedIn en Twitter en professionele dataverzamelaars als het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Met de toevoeging van die gegevens aan je intern verkregen data ben je als marketeer aanmerkelijk beter in staat daadwerkelijk inzicht te verkrijgen in de echte wensen en behoeftes van je klanten en prospects.

Actiegerichte klantinzichten

Wat kun je bereiken als je interne data weet te verrijken met externe data? Welke inzichten kun je dan verwerven? Waar moet je in investeren als je dit wil bewerkstelligen? En hoe zit het met de privacy? In deze podcast delen Pim Wennekes, manager data science bij dataspecialist Riviq, en Maarten Jansen, senior data analist & program manager bij verzekeraar Achmea, hun ervaringen en opvattingen over het verkrijgen van actiegerichte klantinzichten uit externe databronnen. Ze vertellen hoe zij interne en externe data linken en succesvol toepassen in de praktijk.

Tip: Wil je weten hoe je insights en data omzet naar een strategie en concrete acties? Dan is de opleiding Customer Insight & Data Driven Marketing wat voor jou!

  • Tijdens de opleiding leer je hoe je met data en inzichten zowel de waarde voor de klanten als de waarde voor de organisatie kunt verhogen.
  • Naast de opleiding stel je een managementplan op over customer insights voor je eigen organisatie, direct geschikt voor implementatie.
Lees meer over deze opleiding ►
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie