Naar inhoud

PODCAST: Alleen maar fans maken van klanten en medewerkers

“Met gewoon tevreden klanten schiet je tegenwoordig bijzonder weinig op. Wat je wil, zijn fans. Want fans bevelen je aan bij anderen, zijn trouw en minder prijsgevoelig, denken graag met je mee en hebben het beste met je voor. Om van klanten fans te maken, moet je hun verwachtingen overtreffen. Dat klinkt misschien simpel, maar dat is het allesbehalve. Omdat het in veel organisaties geen dagelijkse gewoonte is.”

Streven naar fans

Dat stelt klantenexpert Jos Burgers in zijn boek 'Eén fan per dag'. Aan de hand van herkenbare praktijkvoorbeelden beschrijft hij hoe je elke dag weer het verschil kunt maken in het contact met de klant. Niet door de bedrijfsvoering aan te passen – zoals vaak wordt gedacht – maar door ogenschijnlijk kleine dingen. Want als je iemands dag bijzonder weet te maken oor een simpel gebaar, wat extra aandacht of een goed advies, heb je er gegarandeerd een fan bij.

Gedachtegoed omarmd

Het is een gedachtegoed dat Martijn Verspeek van harte onderschrijft. Hij is eigenaar van Installatiebedrijf Verspeek, dat je met een gerust hart een bijzonder bedrijf mag noemen. Zes jaar geleden heeft hij het installatiebedrijf overgenomen van zijn vader. Toen bestond het bedrijf uit welgeteld 2 personen. Inmiddels is de onderneming in Valkenswaard uitgegroeid tot zo’n 20 medewerkers.

Nog leuker worden

Deze groei komt door de visie van Martijn Verspeek. Zijn doel is om alleen maar fans te maken van klanten en medewerkers. De ondernemer gebruikt zijn bedrijf als een soort speeltuin voor allerlei experimenten om nog leuker te worden. Dit betaalt zich uit, want ik durf te zeggen dat dit het gaafste en klantgerichtste installatiebedrijf van Nederland is. Luister en geniet van dit leuke gesprek met de man die van zijn bedrijf het meest klantgerichte bedrijf van Noord-Brabant wil maken.

Wie meer wil weten over de visie van Sydney Brouwer, kan met zijn opvattingen kennismaken tijdens onder andere de masterclass 'Klantgericht leiderschap' op 20 en 21 september 2018 in Pulitzer in Amsterdam en het event 'Customer Experience in 1 Day' op donderdag 27 september 2018 in Spant! in Bussum.

De auteur is specialist op het gebied van klantgericht ondernemen, als docent verbonden aan Beeckestijn Business School en bestuurslid van het kennisnetwerk CX Circle. Daarnaast is hij auteur van het boek 'Klantgericht leiderschap'.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie