Naar inhoud

PODCAST: De belangrijkste trends op social media voor 2020

In toenemende mate richten hedendaagse marketeers hun pijlen op social media. Daarbij maken ze meer en meer gebruik van influencers, actieve gebruikers met een grote of specifieke schare fans. Dit werkveld is sterk aan veranderingen onderhevig, waardoor een strategie voor deze media frequent bijgesteld of zelfs rigoureus getransformeerd dient te worden. Dat is natuurlijk niet vreemd als je kijkt naar de jeugdigheid van deze kanalen. Resultaten uit het verleden zijn dan ook geen garantie voor toekomstig succes.

Het bekendste voorbeeld is vanzelfsprekend Hyves. Dit Nederlandse platform is op 22 september 2004 de lucht ingegaan. Op 1 november 2010 is de site voor 43,7 miljoen euro overgenomen door de Telegraaf Media Groep (TMG) en op 2 december 2013 is de stekker uit het netwerk getrokken – nog geen 10 jaar oud dus. In het bijna afgelopen jaar heeft Google op 2 april op dezelfde manier een definitieve streep onder zijn netwerksite Google Plus gezet.

Ontwikkelingen social media 2019

Voor marketeers is het dan ook zaak hun ogen gericht te blijven houden op de trends en ontwikkelingen op social media. Zo hebben we in 2019 de kritiek op Facebook – toch de grootste speler in het veld als je WhatsApp buiten beschouwing laat – verder zien toenemen. Tegelijkertijd kan juist Instagram – het zusje van Facebook – op meer belangstelling rekenen en is TikTok de app die het meest gedownload is van alle social media in 2019.

Trends social media 2020

In deze podcast vertelt Dennis Sanchez, onder andere creative strategist bij telecomprovider T-Mobile Netherlands en medeoprichter van marketingbureau Divergent Agency, over de belangrijkste trends die hij verwacht op social media in 2020. Zijn speciale aandacht gaat daarbij onder andere uit naar Pinterest, een kanaal dat onderbelicht is maar waar de actieve gebruikers juist een grote koopintentie hebben.

Bart Meerdink is als kerndocent verbonden aan Beeckestijn Business School.

Tip: Wil je leren hoe je doelgericht kunt adverteren op LinkedIn? Dan is de training LinkedIn Adverteren wat voor jou!

  • In een dagdeel leer je hoe je de advertentiemogelijkheden binnen LinkedIn zo kunt inzetten dat je jouw doelstellingen bereikt.
  • Je leert niet alleen hoe je campagnes kunt opzetten, maar ook hoe je deze kunt evalueren en optimaliseren.
Lees meer over deze training ►Lees meer over deze training ►
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie