Naar inhoud

PODCAST: De hervorming van de klantbeleving met gamification

“Geef de mensen brood en laat ze spelen. Het is een aloud gezegde dat nog steeds niets van zijn betekenis heeft verloren. Wellicht geldt het nu zelfs meer dan ooit tevoren. Wij geloven dan ook in de kracht van het spel. Spel helpt namelijk om sociale interactie aan te gaan, nieuwe vaardigheden te ontwikkelen, boven onszelf uit te stijgen en onze doelen te behalen. Bovenal ben je spelenderwijs in staat de klantbeleving in een organisatie te verbeteren.”


Gamification

“Wij vinden daarom dat gamification structureel inzetbaar moet zijn om mensen beter te laten leren en presteren. Als specialist op dit terrein kennen wij de spelregels voor een succesvolle inzet van de kracht van het spel als geen ander. We hebben daar de best mogelijke tooling en het vakmanschap voor in huis. Hierbij staan relevantie, motivatie, heldere doelstellingen en het behalen van meetbare resultaten voorop. Ondertussen maken we leren, presteren, werken en veranderen – met elkaar – ook nog een stuk leuker.”

Medewerkersbeleving

Gamification op de werkvloer is het aanbrengen van een spellaag over de werkzaamheden, in combinatie met beloningsmechanismen ter bevordering van de uitoefening ervan. Aan de hand van diverse spelmechanismen doen spelers of deelnemers de benodigde kennis en vaardigheden op om taken gerelateerd aan het werk in goede orde te volbrengen. Het voltooien van uitdagingen, het zien plus ervaren van resultaat en de interactie die hierbij plaatsvindt, werken als stimulans om verdere progressie te realiseren.”

Klantervaring

Dat stelt Marcel Mens, oprichter van AtHand. Dit is een creative agency gericht op serious gaming, gamification en brand activation. In deze podcast praat ik met hem over al spelend de klantbeleving verbeteren in een organisatie. Dat gebeurt naar aanleiding van de lancering van de ‘Six Star Service Game’. Dit is een innovatieve klantgerichtheidstraining, waarin de technologie van het bureau is gecombineerd met de methode van de ‘Six Star Service’.


Sydney Brouwer is specialist op het gebied van klantgericht ondernemen, als docent verbonden aan Beeckestijn Business School en bestuurslid van het kennisnetwerk CX Circle. Hij is auteur van de boeken 'Klantgericht leiderschap' en ‘Six Star Service’. Tijdens zijn presentaties inspireert hij met humor en energie zijn publiek om een extra stap voor de klanten te zetten.

Foto’s: LinkedIn en Pexels

Tip: Wil je leren hoe je de klantgerichtheid binnen je organisatie kunt verbeteren? Dan is de opleiding Customer Experience Strategie & Organisatie wat voor jou!

  • Je leert de actuele trends, kennis en inzichten uit de praktijk op het gebied van customer experience.
  • Naast de opleiding ontwikkel je een strategie en plan voor de klantbeleving voor jouw organisatie, direct geschikt voor implementatie.
Lees meer over deze opleiding ►
Bron: CustomerTralk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie