Naar inhoud

PODCAST: De kern van verleuken voor klanten en medewerkers

‘Leuker kunnen we niet maken.’ Dit is de titel van een hilarische cabaretvoorstelling Jan Beuving en Patrick Nederkoorn, geïnspireerd op de aloude slogan van de Belastingdienst: ‘Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.’ De cabaretiers brengen in de voorstelling zelfs een muzikale ode aan het eigenwoningforfait. Maar waarom zou je het niet leuker maken? Hoe komt het toch dat het in bijna elke organisatie in Nederland gaat over verbeteren? Hoe motiverend is het als je altijd hoort dat het beter kan? Dat is toch niet leuk?

Verleuken

Met die gedachte schreef Feike Cats, directeur van adviesbureau Houden van Klanten, het boek ‘Verleuken kan iedereen – Klanthousiasme in de praktijk’. Want hij vindt dat we het wél leuker kunnen maken. In zijn optiek is ‘leuk’ een onderbelicht begrip in het traject van klantgerichtheid. Dat onderbouwt hij met een prikkelende stelling: ‘Leuker leidt altijd tot beter. Beter leidt bijna nooit tot leuker!’

Leuker leidt altijd tot beter. Beter leidt bijna nooit tot leuker!

Motivatie

“Hoe komt het toch dat veel organisaties volharden in verbeterplannen en verbetertrajecten? Ik beweer niet dat dit nooit tot het gewenste resultaat leidt”, aldus Feike Cats. “Maar het is al zo vaak gedaan en zo standaard dat veel medewerkers denken dat dit ook wel weer voorbij gaat. Ik krijg dat vaak te horen, ook van leidinggevenden. Medewerkers raken hier niet extra gemotiveerd door en de resultaten zijn vaak beperkt en van korte duur.”

Op 28 en 29 maart 2019 vindt de volgende editie van de tweedaagse masterclass ‘Klantgericht leiderschap’ plaats bij citizenM in Rotterdam. Sydney Brouwer en Morgan Thomas leren leiders die twee dagen wat ervoor nodig is om een cultuur te bouwen die zowel klanten als medewerkers enthousiast maakt.

Sydney Brouwer is specialist op het gebied van klantgericht ondernemen, als docent verbonden aan Beeckestijn Business School en bestuurslid van het kennisnetwerk CX Circle. Daarnaast is hij auteur van het boek 'Klantgericht leiderschap'.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie