Naar inhoud

PODCAST: De opzet van leadgeneratie in business-to-business

Het oriëntatieproces in business-to-business (B2B) vindt tegenwoordig voor een belangrijk deel via digitale kanalen plaats. Dat betekent dat marketeers in zakelijke markten zich op het online domein dienen te richten om succesvol leads te genereren. Dit vertaalt zich in een prominente focus op contentmarketing en search engine optimization (SEO). Het doorgronden van de algoritmes van Google, de meest gebruikte zoekmachine, is echter geen sinecure.


B2B-marketing

B2B marketeers bieden content zoals whitepapers en e-books aan in ruil voor een e-mailadres en noemen dat vervolgens een lead. Dit proces is in de afgelopen jaren nauwelijks veranderd en dat is – gezien de snelheid waarin digitale marketing zich ontwikkelt – op zich best bijzonder te noemen. Vaak wordt deze content aangeboden als niet-meetbare PDF-bestanden en niet geoptimaliseerd voor kleinere schermen. Bovendien is die content meestal niet geïntegreerd met een marketing automation platform.

Leadgeneratie

Michiel Schouten heeft uitgebreide ervaring opgedaan op dit terrein. Zo was hij bij platform eBay nauw betrokken bij het opzetten van Marktplaats Zakelijk. Tegenwoordig is hij werkzaam als head of marketing bij Foleon, een digital publishing platform. Dat hij tijdens zijn zakelijke activiteiten de klanten niet uit het oog verliest, komt voort uit zijn opleiding aan de School for International Hospitality Management.

Contentmarketing

In deze podcast zet Michiel Schouten uiteen hoe je een goede machine voor leadgeneratie in B2B opbouwt. Hij vertelt waar je als B2B-marketeer dient te starten in het wervingsproces van nieuwe klanten. Ook benadrukt hij het belang van een adequaat messaging framework legt hij uit op welke manier je zogeheten pillar pages in kunt zetten. Daarnaast licht hij toe hoe je slim gebruik kunt maken van advertising.

Bart Meerdink is managing partner bij Beeckestijn Business School.

Tip: Wil jij weten hoe je succesvol leads genereert in B2B? Neem dan online deel aan de gratis clinic ‘B2B-leadgeneratie: Zo bouw je een slimme en effectieve machine’ op vrijdag 24 april 2020!

  • Michiel Schouten legt jou die ochtend uit hoe je jouw leadgeneratie in B2B klaarstoomt voor de steeds complexere salescycli.
  • Tijdens de clinic wordt onder andere het belang van goede content en het gebruik van moderne contentformats besproken.
Lees meer over deze clinic ►
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie