Naar inhoud

PODCAST: De ultieme klantvriendelijkheid van de echte butler

Het belangrijkste bezit van ondernemingen is sterk en kwetsbaar tegelijk: de klanten – of liever nog: de gasten. In het contact met die gasten vormen de medewerkers een cruciale schakel. Zij zijn namelijk het visitekaartje van de organisatie. Maar gedragen ze zich ook zo? En als dat niet altijd het geval is, wat doe je daar dan mee? Aanspreken ligt voor de hand, maar dat is nog niet zo eenvoudig. Een echte butler weet blindelings de weg te vinden in het land der etiquette en kan je nuttige tips geven.


Butler Laurens

Laurens Spanjersberg – ook bekend als Butler Laurens – heeft meer dan 30 jaar als butler gewerkt voor vele rijke zakenmensen, chief executive officers en ambassadeurs en als kamerdienaar gediend bij het Koninklijk Huis. Je mag hem met een gerust hart een expert op het gebied van etiquette en omgangsvormen noemen. Daarnaast weet hij alles van serviceverlening en klantvriendelijkheid op het allerhoogste niveau.

Service verlenen

Zijn opvattingen over service heeft hij samen met Josje Kuenen vastgelegd in het boek ‘Goede manieren – Tips voor sociale behendigheid’. Lunchen met een klant, contact leggen via het internet of netwerken op een event, in heel veel situaties komt het erop aan dat je een goede eerste indruk maakt. Maar hoe doe je dat als niemand je vertelt hoe dat moet? In deze podcast gaat Laurens Spanjersberg uitgebreid op deze onderwerpen in.

Sydney Brouwer is specialist op het gebied van klantgericht ondernemen, als docent verbonden aan Beeckestijn Business School en bestuurslid van het kennisnetwerk CX Circle. Daarnaast is hij auteur van het boek 'Klantgericht leiderschap'. Tijdens zijn presentaties inspireert hij met humor en energie zijn publiek om een extra stap voor de klant te zetten. Op 2 en 3 april 2020 verzorgt hij samen met inspirator Niek van den Adel de tweedaagse masterclass ‘Klantgericht leiderschap’ in de Efteling in Kaatsheuvel.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie