Naar inhoud

PODCAST: De unieke mogelijkheden voor marketeers op LinkedIn

In het levendige landschap van de social media neemt LinkedIn een bijzondere plaats in. Het platform haalt namelijk nauwelijks het nieuws en zeker niet met schreeuwerige krantenkoppen. Dit netwerk wordt niet bezocht door duistere figuren, kent geen gesjoemel met data en wordt niet gekenmerkt door ongefundeerde discussies. Je zou het kanaal dan ook gerust saai kunnen noemen, al dekt het begrip degelijk veel beter de lading.


CRM-systeem

Oorspronkelijk was LinkedIn vooral het domein voor humanresourcemanagement. HRM-professionals zagen het als een rijke verzameling aan curricula vitae, die door de leden van het platform zelf up-to-date worden gehouden. Daarmee is het overigens hét voorbeeld van een actueel systeem voor customer relationship management (CRM). Deze functionaliteit bleef niet onopgemerkt bij Microsoft, de IT-reus die het platform in 2016 overnam voor 26,2 miljard dollar.

Thought leadership

Inmiddels wordt LinkedIn meer en meer gezien als een platform waar je jouw expertise kunt tentoonspreiden. Met relevante content krijg je de mogelijkheid jouw thought leadership te tonen – binnen en buiten jouw netwerk. Het medium dat betrouwbaarheid hoog in het vaandel heeft staan, kent in Nederland een gestaag groeiende aanhang. Uit recent onderzoek van onderzoeksbureau Newcom Research & Consultancy blijkt dat momenteel 4,7 miljoen Nederlanders op het kanaal actief zijn.

Mogelijkheden LinkedIn

Al sinds 2012 is Marcel Molenaar werkzaam bij LinkedIn. Sinds medio 2015 doet hij dat in de functie van country manager Benelux. In deze podcast praat hij over de unieke mogelijkheden voor marketeers op het platform. Niet alleen geeft hij tips hoe jij jouw organische bereik kunt vergroten, hij bespreekt ook de advertentiemogelijkheden. Daarnaast maakt hij een einde aan enkele fabeltjes die over het netwerk in de zakelijke wereld leven.

Bart Meerdink is managing partner bij Beeckestijn Business School.

Tip: Wil je leren hoe je doelgericht kunt adverteren op LinkedIn? Dan is de training LinkedIn Advertising wat voor jou!

  • In een dagdeel leer je hoe je de advertentiemogelijkheden binnen LinkedIn zo kunt inzetten dat je jouw doelstellingen bereikt.
  • Je leert niet alleen hoe je campagnes kunt opzetten, maar ook hoe je deze kunt evalueren en optimaliseren.
Lees meer over deze training ►
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie