Naar inhoud

PODCAST: Een kijkje in de keuken van Restaurant De Librije

Het toppunt van gastronomische beleving vind je in Nederland zonder enige twijfel in Hanzestad Zwolle. Daar exploiteren Jonnie en Therese Boer al meer dan 25 jaar jaren met veel succes en waardering een culinair imperium. Met meer dan 100 man runnen zij tegenwoordig twee toprestaurants, een hotel, een kook- en wijnschool, een delicatessenzaak en een webwinkel. En toch blijft de kwaliteit op alle fronten gehandhaafd.

Met name Restaurant De Librije is toonaangevend. Sinds 2004 heeft het al drie Michelin-sterren – de maximale waardering voor gastronomie. Een bedrijf met een unieke high performance culture: alle geledingen binnen de organisatie streven naar een exceptionele prestatie. Elke dag beoogt iedereen bij het restaurant de lat te verleggen en op driesterrenniveau de bezoekers te verwennen, zowel qua smaak als qua gastvrijheid. De grote vraag is natuurlijk wat ervoor nodig is om zo’n uniek etablissement te runnen op absoluut topniveau.

Unieke gastronomische beleving

Deze vraag staat dan ook centraal in het gesprek van Tjeerd den Boer. Hij is eigenaar van Business Impact Training en in die hoedanigheid al jarenlang betrokken bij het restaurant. Onder andere het keukenteam wordt door hem getraind. Ook heeft hij samen met Niels van Rees en Dirk Koppes ‘Boerenwijsheden – Leiderschapsrecepten uit De Librije’ geschreven. Dit is het eerste managementkookboek van Nederland, waarvoor de auteurs de inspiratie uiteraard gevonden hebben bij chef-kok Jonnie Boer. Tjeerd den Boer geeft een unieke inkijk in het reilen en zeilen in de keuken van het driesterrenrestaurant.

Op maandag 17 juni 2019 vindt het seminar ‘De transformatie naar een klantgerichte organisatie’ plaats in Amsterdam. Op dit event avond deelt Sydney Brouwer zijn visie over de redenen waarom een klantgerichte cultuur nodig is en hoe je kunt beginnen met die te bouwen. Arjen Banach vertelt op die avond wat het belang van energie is in transformaties van organisaties.

Sydney Brouwer is specialist op het gebied van klantgericht ondernemen, als docent verbonden aan Beeckestijn Business School en bestuurslid van het kennisnetwerk CX Circle. Daarnaast is hij auteur van het boek 'Klantgericht leiderschap'.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie