Naar inhoud

PODCAST: Evidence based customer experience nader toegelicht

De voortdurende golf aan innovaties en de toenemende mondigheid van consumenten hebben een einde gemaakt aan slechte producten en diensten. Het onderscheidende vermogen van organisaties dient dan ook steeds meer gezocht te worden in het bieden van bijzondere belevingen. Hoewel welingelichte marketeers doordrongen zijn van het belang van klantgericht ondernemen, kost het hen de nodige moeite het management te overtuigen van het nut en de noodzaak van deze aanpak.

Want de impact van het verbeteren van de klantbeleving is niet altijd eenvoudig aan te tonen. Een mogelijke oplossing is evidence based customer experience. Het is een methodiek die onder andere gebruikt wordt door Daan Noordeloos. Hij is werkzaam als circle lead organizational development bij luchtvaartmaatschappij Transavia. Daarnaast is hij oprichter van PEBex, het Platform for Evidence Based experience. Met dit netwerk ondersteunt hij CX-professionals met de aantoonbare verbetering van de beleving van klanten en gebruikers.

Evidence based customer experience

In deze aflevering van de podcast ‘Over klanten gesproken’ bespreek ik met Daan Noordeloos de kracht van evidence based customer experience, de methode die aantoonbaar de klantbeleving verbetert. Onder andere ‘The Big Five’ komt ter sprake, het persoonlijkheidsmodel dat op vijf karaktertrekken is gebaseerd: extraversie, inschikkelijkheid, zorgvuldigheid, emotionele stabiliteit en openheid over ervaringen en ideeën. Daarnaast schenken we aandacht aan de toepassing van de methodiek in de praktijk.

Wie meer wil weten over de visie van Sydney Brouwer, kan met zijn opvattingen kennismaken tijdens onder andere de masterclass 'Klantgericht leiderschap' op 20 en 21 september 2018 in Pulitzer in Amsterdam en het event 'Customer Experience in 1 Day' in Spant! in Bussum.

De auteur is specialist op het gebied van klantgericht ondernemen, als docent verbonden aan Beeckestijn Business School en bestuurslid van het kennisnetwerk CX Circle. Daarnaast is hij auteur van het boek 'Klantgericht leiderschap'.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie