Naar inhoud

PODCAST: Geef medewerkers de ruimte voor geweldige service

In toenemende mate dringt het besef door bij organisaties dat een optimale klantbeleving start bij optimaal functionerende medewerkers. Want als de mensen op de werkvloer met regelmatig en onregelmatig contact met klanten niet met plezier aan slag zijn, kun je het aantrekken en behouden van tevreden klanten wel op je buik schrijven. Zonder tevreden medewerkers is jouw klantgerichte strategie namelijk kansloos.

Antwoord op klantvragen

De route richting een klantgerichte organisatie bestaat echter niet louter uit het verder uitbreiden van processen in een bedrijf of onderneming. “Want een proces is slechts een tijdelijk antwoord op een klantvraag.” Het is zomaar één van de uitspraken van Hans de Wolff. Tot halverwege 2018 was hij director retail banking bij Triodos Bank. In september van dat jaar heeft hij de overstap gemaakt naar uitzendorganisatie SUSA flexibel studentenwerk, waar hij als algemeen directeur werkzaam is.

Klantgericht leiderschap

In mijn ogen is Hans de Wolff een aansprekend voorbeeld van klantgericht leiderschap. In mijn gesprekken met hem – ik tref hem regelmatig tijdens uiteenlopende events – merk ik dat hij alles doet vanuit een drive om klanten vandaag beter van dienst te zijn dan gisteren. Hij deelt in deze podcast belangrijke lessen uit zijn Triodos-periode. Dat gaat over de wijze waarop je een klantenservice-organisatie bouwt waarin medewerkers de ruimte krijgen om klanten goed van dienst te zijn. Daarnaast vertelt hij hoe hij bij SUSA klantgerichtheid nóg meer in de organisatie wil krijgen.

Sydney Brouwer is specialist op het gebied van klantgericht ondernemen, als docent verbonden aan Beeckestijn Business School en bestuurslid van het kennisnetwerk CX Circle. Daarnaast is hij auteur van het boek 'Klantgericht leiderschap'. Tijdens zijn presentaties inspireert hij met humor en energie zijn publiek om een extra stap voor de klant te zetten.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie