Naar inhoud

PODCAST: Het opbouwen van relaties met klanten is mensenwerk

In het medialandschap in Nederland is momenteel een duidelijke paradox zichtbaar. Enerzijds is er aan lezers, kijkers en luisteraars geen gebrek, want de behoefte aan informatie en entertainment is groot. Anderzijds staan de inkomsten uit abonnementen en advertenties sterk onder druk. Leidinggevenden in deze roerige sector dienen hun organisatie fundamenteel te transformeren om een dreigende neergang af te wenden. Twee uitersten zijn in die transitie fundamenteel: data en mensen.


Media

Xavier van Leeuwe en Matthijs van de Peppel zijn twee jonge leidinggevenden in de Nederlandse mediasector. Xavier van Leeuwe is nu director consumers bij Mediahuis Nederland en was voorheen onder andere director marketing & data bij NRC Media, Matthijs van de Peppel is op dit moment chief marketing officer bij NRC Media. Eerder brachten zij samen met Matt Lindsay, president bij consultancybureau Mather Economics, het boek ‘De relatie-economie – Breng data tot leven en bouw waardevolle klantrelaties’ uit.

Data

Binnenkort verschijnt ‘Mensenwerk – Grote en kleine stappen om organisaties wendbaar en weerbaar te maken’ van de hand van Xavier van Leeuwe en Matthijs van de Peppel. In dat boek beschrijven zij dat ze inderdaad slim gebruikmaken van informatie en nieuwe technologie, maar dat deze elementen niet dé kern van de oplossing vormen. Dit blijkt in hun optiek namelijk te liggen in de verbinding tussen mensen binnen en buiten de organisatie.

Mensen

In deze podcast vertelt Xavier van Leeuwe – “Als je niet aan de je moeder uit kunt leggen waarom je bepaalde data verzamelt, stop er dan onmiddellijk mee!” – over het belang van de menselijke inbreng in een organisatie. Het realiseren van enthousiaste klanten en het opbouwen van relaties is immers mensenwerk. Onder andere komt aan de orde hoe je de beste mensen vindt, welke mensen bij jouw organisatie passen en hoe je een cultuur bouwt die aantrekkelijk is voor klanten en medewerkers.

Sydney Brouwer is specialist op het gebied van klantgericht ondernemen, als docent verbonden aan Beeckestijn Business School en bestuurslid van het kennisnetwerk CX Circle. Daarnaast is hij auteur van het boek 'Klantgericht leiderschap'. Tijdens zijn presentaties inspireert hij met humor en energie zijn publiek om een extra stap voor de klant te zetten. Op dit moment loopt zijn digitale programma ‘Klantgerichter door de crisis’. Je kunt op elk moment instromen in deze inspiratieshots.

Masterclass ‘Klantgericht leiderschap’ in Koninklijk Theater Carré

In juni 2020 verzorgen Sydney Brouwer en inspirator Niek van den Adel vier voorstellingen van de tweedaagse masterclass ‘Klantgericht leiderschap’, inclusief overnachting in het citizenM Amsterdam Amstel-hotel, op een unieke locatie: Koninklijk Theater Carré in Amsterdam.

Lees meer over deze masterclass ►

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie