Naar inhoud

PODCAST: Klantgericht met hulp van de energie van je klanten

Terugkoppelingen van klanten – al dan niet positief – zijn bijzonder waardevol voor een klantgerichte organisatie. Zelfs scherpe kritiek mag je dan beschouwen als een groot compliment. Dat klinkt op het eerste gehoor wellicht absurd, maar bedenk wel dan zo’n criticaster ook geruisloos naar jouw concurrent kan overstappen. Echter, hij of zij spant zich juist in om jou op je tekortkomingen te wijzen en je zo de mogelijkheid geeft verbeteringen door te voeren. Klantfeedback is een veelal vergeten energiebron, die gekoesterd mag worden.


Klantenergie

Want hoe weet jij of je vandaag de juiste beslissingen neemt voor morgen? Met losse projecten en initiatieven proberen organisaties de snel veranderende klantbehoeftes bij te houden. Er wordt veel tijd en energie in dergelijke trajecten gestopt en toch laten verbeteringen vaak lang op zich wachten. De vraag is hoe dit komt. Veel energie gaat verloren door het gebrek aan samenhang in de organisatie én omdat een belangrijke energiebron vrijwel onbenut blijft: klantenergie.

Klantfeedback

Dat stelt Sonja Stalfoort in ‘De klant-energieke organisatie – Hoe klanten jouw organisatie positief kunnen laden’, het boek dat begin 2020 verschijnt. Een bedrijf of instelling die in staat is deze energie door de organisatie te laten stromen, noem zij een klant-energieke organisatie. Dit zijn organisaties die energie uit klantfeedback weten te winnen en hiermee medewerkers inspireren, meer tevreden klanten genereren en toekomstbestendig ondernemen.

Energiestroom

Sonja Stalfoort, eigenaar van marketingadviesbureau PuurKlant en kerndocent bij Beeckestijn Business School, neemt je in haar boek mee in de wereld van klantenergie. Met een helder stappenplan leert zij je hoe je de feedback en informatie die klanten geven kunt integreren in de gehele organisatie. Een stroomschema maakt in één oogopslag duidelijk waar de knelpunten zitten en energie weglekt. Het gaat er dan om aan de juiste knoppen te draaien en de energie volop te laten stromen.



Tip: Wil je leren hoe je klantgerichtheid binnen je organisatie kunt verbeteren? Dan is de opleiding Customer Centric Strategie & Leiderschap wat voor jou!

  • Je leert hoe je een klantgerichte cultuur kunt creëren, meten en hierop bijsturen.
  • Naast de opleiding maak je een customer centric plan voor je eigen organisatie, direct geschikt voor implementatie.
Lees meer over deze opleiding
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie