Naar inhoud

PODCAST: “Pinterest is een zoekmachine met visuele content”

In het digitale speelveld neemt Pinterest een bijzondere plaats in met uitsluitend visuele content. Inmiddels kent het prikbord iedere maand 400 miljoen actieve gebruikers. Dat maakt het platform natuurlijk tot een attractief medium voor marketing en sales. Niet voor niets is 75 procent van de beelden op het kanaal dan ook gelinkt aan websites van bedrijven. Ondanks het enorme bereik bestaan er echter nog veel vooroordelen over deze populaire app.


Pinterest

“Wij maken ons niet druk over kengetallen als de tijdsspanne die gebruikers op onze applicatie doorbrengen”, vertelt Andréa Mallard, chief marketing officer bij Pinterest. “Wat wij daadwerkelijk willen, is dat mensen vinden waar zij naar op zoek zijn – in welke sector ze ook zoeken. Het streven van ons is dat zij geïnspireerd of zelfs geraakt worden. Met die inspiratie willen wij hen in beweging brengen en actief aan de gang laten gaan.”

Zoekmachine

“De belangrijkste misvatting die over Pinterest bestaat, is dat het beschouwd wordt als een van de social media”, stelt Archana Haarnack. Zij heeft als één van de eerste Nederlanders het platform ontdekt en inmiddels helpt zij met haar Pinterest-marketingbureau Archana mensen met de verhoging van de conversie en de verkoop op het kanaal. “Het is namelijk net als een Google een zoekmachine, die direct visuele zoekresultaten genereert met afbeeldingen en video’s van contentcreators.”

Marketinginstrument

Wordt Pinterest daadwerkelijk vooral door vrouwen gebruikt? Of neemt het aantal mannelijk bezoekers toe? Hoe kun je het platform inzetten voor jouw organisatie? Wat zijn de populairste categorieën op het kanaal? Wat is de invloed van de COVID-19-pandemie op het gedrag van de app-gebruikers? En op welke manier verhoog je de conversie op dit medium? In deze podcast geeft Archana Haarnack antwoord op deze en andere vragen.


Bart Meerdink is managing partner bij Beeckestijn Business School.

Foto: Unsplash

Tip: Wil jij succesvol aan de slag met kanalen als Pinterest, Snapchat en TikTok? Dan is de training Snapchat, Pinterest en TikTok wat voor jou!

  • In een dag ben je op de hoogte van de actuele trends, ontwikkelingen en inzichten in de community’s van Pinterest, Snapchat en TikTok.
  • Je leert niet alleen hoe je op deze relatief nieuwe kanalen campagnes kunt opzetten, maar ook hoe je deze kunt evalueren en optimaliseren.

Lees meer over deze training ►

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie