Naar inhoud

PODCAST: Steven Van Belleghem over dé klantbeleving anno nu

In de wereld van de customer experience behoeft Steven Van Belleghem geen nadere introductie. De sympathieke Belg heeft met dik 1.000 keynotes over customer centricity in een digitale wereld in 40 landen al meer dan 400.000 mensen wereldwijd geïnspireerd. Daarnaast heeft hij inmiddels ruim 120.000 boeken verkocht – een ongekend aantal in het domein van de marketingliteratuur. Voor het van zijn hand verschenen ‘De conversation manager’ dat in 2013 geüpdatet is, mocht hij onder andere de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs 2010’ in ontvangst nemen.


Klantbeleving

In zijn nieuwste boek ‘The offer you can’t refuse – Wat als klanten meer willen dan een uitstekende service?’ gaat de klantervaringsdeskundige dieper in op de volgende stap in de klantbeleving in de gedigitaliseerde samenleving. Want wat als klanten meer verwachten dan alleen een goed product, uitstekende service en perfect werkende digitale interfaces? En wat als nieuwe technologieën zoals 5G, artificiële intelligentie, quantum computing en robotica mogelijkheden bieden die verder gaan dan alleen gebruiksgemak creëren?

Digitalisering

“Digitaal gebruiksgemak is het nieuwe minimum”, stelt Steven Van Belleghem. “Het is een commodity. De klanten vinden het ondertussen de normaalste zaak van de wereld om met één druk op de knop toegang te hebben tot een reeks diensten en producten. De komende jaren moeten ondernemingen een actieve rol spelen in de life journey van hun klanten: meehelpen dromen te laten uitkomen en problemen in het dagelijks leven wegnemen. Dat is dé manier om je tegenwoordig te onderscheiden van je concurrentie.”

Verwachtingen

“Daarnaast kijken klanten vandaag de dag meer naar bedrijven dan naar overheden om maatschappelijke problemen zoals klimaat, gezondheidszorg en mobiliteit aan te pakken. Wanneer je als onderneming momenteel erin slaagt een goed werkende digitale dienstverlening met dito producten en diensten aan te bieden, een levenspartner van jouw klanten te worden en mede een oplossing te zijn voor maatschappelijke uitdagingen, bied je een aanbod dan niet kan worden geweigerd – an offer you can’t refuse.”

Onderscheidend

In deze podcast vertelt Steven Van Belleghem op welke wijze je klanten aan jouw onderneming kunt binden nu ze verwachten dat je bovenal een gebruiksvriendelijke en gemakkelijke digitale ervaring biedt. Hij geeft aan hoe je als organisatie op dit moment onderscheidend kunt zijn in een complexe samenleving, waar nieuwe concurrenten vanuit een onverwachte hoek plotseling kunnen opduiken en in staat zijn voor disruptie in de hele markt te zorgen. Duidelijk is in ieder geval dat jij moet personaliseren om de massa te bereiken. Want dé klant bestaat niet.


Sydney Brouwer is specialist op het gebied van klantgericht ondernemen, als docent verbonden aan Beeckestijn Business School en bestuurslid van het kennisnetwerk CX Circle. Hij is auteur van de boeken 'Klantgericht leiderschap' en ‘Six Star Service’. Tijdens zijn presentaties inspireert hij met humor en energie zijn publiek om een extra stap voor de klanten te zetten.

Foto: CustomerTalk

Tip: Wil je leren hoe je de klantgerichtheid binnen je organisatie kunt verbeteren? Dan is de opleiding Customer Experience Strategie & Organisatie wat voor jou!

  • Je leert de actuele trends, kennis en inzichten uit de praktijk op het gebied van customer experience.
  • Naast de opleiding ontwikkel je een strategie en plan voor de klantbeleving voor jouw organisatie, direct geschikt voor implementatie.
Lees meer over deze opleiding ►
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie