Naar inhoud

PODCAST: Trends in de Nederlandstalige managementliteratuur

Ieder jaar wordt de Nederlandse managementwereld verrijkt met hele stapels inspirerende boeken. Talloze auteurs delen via die managementboeken hun ideeën en opvattingen met de buitenwereld. Veelal zijn die publicaties het resultaat van maandenlange of zelfs jarenlange inspanningen. Toch levert dat vele werk lang niet altijd de gewenste oplagecijfers op. Dé vraag is dan ook aan welke kenmerken succesvolle managementliteratuur voldoet.

Het is een vraag die je bij uitstek voor kunt leggen aan Roderik Teunissen, eigenaar van uitgeverij Van Duuren Management. Zijn organisatie heeft bijvoorbeeld ‘Retail - De digitale hysterie voorbij – Ontwikkel en implementeer een winnende strategie als retailer of merkfabrikant’ van Gino Van Ossel op de Nederlandse markt uitgegeven. Voor dit boek heeft de Vlaamse auteur de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs 2019’ in ontvangst mogen nemen.

Managementliteratuur

Daarnaast is Roderik Teunissen de uitgever van de bestsellers van Jos Burgers, zoals ‘Eén fan per dag – Hoe overtref je de verwachtingen van klanten?’ en het binnenkort te verschijnen ‘Thuis ben ik niet zo leuk! – Klanten vinden en binden met een beetje humor’. Ook is hij verantwoordelijk voor de uitgifte van goedlopende titels als ‘Winstgevende plannen – In 7 stappen een financieel succesvol bedrijf’ van Femke Hogema en de Sprout Groeigidsen voor start-ups en scale-ups.

Trends en ontwikkelingen

Als uitgever staat Roderik Teunissen op de eerste rij te kijken naar de trends en ontwikkelingen waar managers in uiteenlopende sectoren mee te maken krijgen. In deze podcast vertelt hij welke veranderingen hij ervaart in de marktvraag naar managementliteratuur. Ook duidt hij aan welke voorwaarden je als auteur dient te voldoen als je een boek succesvol wil publiceren en op welke thema’s hij persoonlijk met smart zit te wachten.


Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie