Naar inhoud

PODCAST: Veel enthousiaste klanten én medewerkers bij Viisi

Het bieden van een optimale klantbeleving is niet het exclusieve domein van bedrijven als Amazon, bol.com en Coolblue. Wel mag gesteld worden dat die ondernemingen de standaard voor de klantervaring neerzetten voor alle organisaties – profit en non-profit. Want de ervaring die mensen opdoen bij deze klantgerichte retailers, verwachten zij als consument ook bij andere bedrijven, als burger bij overheidsinstanties, als leerling bij onderwijsinstellingen en als patiënt bij zorgverleners. Een focus op de customer experience is dus tevens van belang in de financiële dienstverlening.


Transformatie financiële advisering

Een van de opvallende partijen in die markt is hypotheekadviseur Visii. Dit bedrijf is in 2011 opgericht met het ambitieuze streven de wereld van het financiële advies te veranderen. Destijds vonden de oprichters dat deze advisering beter kan, meer gericht dient te zijn op de lange termijn en bovendien in maatschappelijk opzicht duurzamer moet worden. Dat is een heldere opvatting die vandaag de dag nog altijd volop leeft in deze onderneming, die inmiddels op 29 locaties in Nederland zit en natuurlijk ook online klanten adviseert over hypotheken.

Holacratisch besturingsmodel

Daarnaast is deze hypotheekadviseur de eerste financiële organisatie in de wereld die het holacratische besturingsmodel heeft ingevoerd. De term ‘holacratie’ is geïntroduceerd door Brian Robertson en is uitgebreid beschreven in zijn boek ‘Holacracy – De nieuwe manier van werken in een snel veranderende wereld’. Een van de aanhangers van deze vorm van zelfsturing in een organisatie was Tony Hsieh, de voormalige chief executive officer van onlineschoenenwinkel Zappos die onlangs is overleden.

Enthousiaste klanten én medewerkers

De waardering voor Viisii is ongekend hoog in de financiële dienstverlening. Zo heeft de onderneming op reviewplatform Trustpilot een gemiddelde score van 4,9 op een schaal van 1 tot en met 5 op basis van 526 beoordelingen. Daarnaast wordt de organisatie gezien als de beste werkgever van Nederland in de categorie small workplaces door onderzoeksbureau Great Place to Work. In deze podcast vertelt medeoprichter Tom van der Lubbe over de visie, de werkwijze en de enthousiaste klanten én medewerkers van deze hypotheekadviseur.


Sydney Brouwer is specialist op het gebied van klantgericht ondernemen, als docent verbonden aan Beeckestijn Business School en bestuurslid van het kennisnetwerk CX Circle. Hij is auteur van de boeken 'Klantgericht leiderschap' en ‘Six Star Service’. Tijdens zijn presentaties inspireert hij met humor en energie zijn publiek om een extra stap voor de klanten te zetten. Ook heeft hij de ‘Six Star Service Game’ en ‘De Grote Klanten Quiz’ ontwikkeld.

Foto’s: LinkedIn en Unsplash

Tip: Wil je leren hoe je de klantgerichtheid binnen je organisatie kunt verbeteren? Dan is de opleiding Customer Experience Strategie & Organisatie wat voor jou!

  • Je leert de actuele trends, kennis en inzichten uit de praktijk op het gebied van customer experience.
  • Naast de opleiding ontwikkel je een strategie en plan voor de klantbeleving voor jouw organisatie, direct geschikt voor implementatie.
Lees meer over deze opleiding ►
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie