Naar inhoud

PostNL haalt dik 80.000 cadeaus op voor Stichting Jarige Job

Voor het tweede jaar op rij hebben logistiek dienstverlener PostNL en hulporganisatie Stichting Jarige Job in 2020 Nederlanders opgeroepen om overbodige decembercadeaus in te leveren. In totaal werden er 80.172 cadeautjes ingezameld voor kinderen die hun verjaardag niet kunnen vieren, omdat er thuis niet genoeg geld is. Een ‘Mooi Gebaar’, zoals de campagne zo passend heet. De stichting zorgt er samen met de pakketbezorger voor dat deze cadeaus terecht komen bij de juiste kinderen.

Driekwart van de Nederlandse ouders vindt het belangrijk dat álle kinderen in Nederland hun verjaardag kunnen vieren met een cadeau. Dat blijkt uit een onderzoek onder 1.000 Nederlanders met kinderen in de leeftijdscategorie 4 tot en met 12 jaar, dat is uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Dynata in opdracht van PostNL en Stichting Jarige Job. Helaas is dat niet het geval. Meer dan 61.000 kinderen in Nederland kunnen hun verjaardag niet vieren omdat er thuis niet genoeg geld voor is. Met de ingeleverde cadeautjes wordt voor de kinderen een prachtige verjaardagsbox samengesteld met naast de cadeaus onder andere slingers, taart én traktaties om ook in de klas hun verjaardag te vieren.

Klein leed, grote gevolgen

Nieuwe cadeautjes in de originele verpakking – in tegenstelling tot tweedehands of afdankertjes – zorgen ervoor dat dat kinderen zich écht jarig voelen. Armoede veroorzaakt in veel gevallen gevoelens van schaamte. Kleine momentjes van geluk zorgen ervoor dat de ouders hun kinderen kunnen weghouden van de moeilijke financiële situatie waarin zij zich bevinden. Het draagt eraan bij dat de kinderen zich kunnen richten op het enige waar zij zich mee bezig zouden moeten houden: kind zijn.

“Vandaag hebben wij het pakket in ontvangst mogen nemen. Het geeft veel rust te weten dat we de verjaardag van ons dochtertje dit jaar wél kunnen vieren met geweldige cadeaus. Heel, heel erg bedankt voor dit mooie pakket en alles wat jullie doen, het wordt heel erg gewaardeerd”, aldus een blije ouder, die Stichting Jarige Job om begrijpelijke redenen anoniem houdt.

Voor élk kind een echte verjaardag

“Het is mooi om te zien hoeveel mensen met zoveel zorg en aandacht een of meerdere cadeautjes hebben uitgezocht, verpakt en opgestuurd”, vertelt Huib Lloyd, oprichter van Stichting Jarige Job. “Vorig jaar hebben we 65.000 cadeautjes opgehaald. Ons doel was om samen met PostNL dit jaar nóg meer cadeaus op te halen. Dat is gelukt! Met deze ruim 80.000 gedoneerde cadeautjes kunnen we voor alle betrokken kinderen een verjaardagsbox maken en hen een echte verjaardag geven. Dat is iets waar we alleen maar van konden dromen!”

Van links naar rechts: Amber (marketingcommunicatie & public relations bij Stichting Jarige Job), Timo (operations management bij Stichting Jarige Job) en Ed (pakketbezorging bij PostNL)

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie