Naar inhoud

PvKO wil meer aandacht voor CRM in hbo-onderwijs

Het Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO) is een vereniging waarin partijen en professionals samenkomen die belang hebben bij het delen van kennis en ervaring op het gebied van customer relationship management (CRM) en klantgericht ondernemen. Bij de missie om Nederland klantgerichter te maken hoort ook het onderwijs. Immers, daar worden studenten klaargestoomd voor de arbeidsmarkt waar klantgerichtheid een belangrijk agendapunt is. Een speciale stichting is daarvoor in het leven geroepen.

CRM in hbo-onderwijs

De Stichting Ontwikkeling CRM Educatie is opgericht om samen met hogescholen en businesspartners klantgericht ondernemen en CRM meer op het curriculum te krijgen van het hbo-onderwijs. Het stichtingsbestuur bestaat uit Jean Hendriks (opleidingsmanager Hogeschool Utrecht), Jorien Wesseling (directeur Talent4Service en bestuurslid PvKO) en Michel Brakenhoff (CRM-manager a.i. bij PPG en lid Raad van Advies PvKO).

Effecten klantgerichte werkwijze

Een aantal jaar geleden kreeg het platform de vraag van het hbo-onderwijs om samen een laboratoriumomgeving te creëren waar studenten, met behulp van data, software en actuele cases, zelf kunnen ervaren wat de effecten zijn van een klantgerichte werkwijze op de klantwaarde en winstgevendheid van de organisatie. Met het oprichten van de stichting wil de vereniging de groeiende activiteiten hieromtrent voor de toekomst transparant borgen.

Ontwikkeling van casuïstiek

Het platform heeft een enquête verricht waar ruim 40 afgevaardigden van 15 hogescholen aan hebben meegedaan. Met de resultaten zijn de behoeften van de hbo-docenten in kaart gebracht en is een start gemaakt met de ontwikkeling van casuïstiek, waarbij data en software van gerenommeerde bedrijven een essentiële ondersteunende rol vervullen.

Het doel van de stichting is tweeledig:

  1. Het verder op de kaart zetten van onderwijs rondom CRM en klantgericht ondernemen binnen het hoger beroepsonderwijs in Nederland.
  2. Het verbreden van het aanbod van casuïstiek en een versnelde ontwikkeling daarvan ten behoeve van het hoger beroepsonderwijs in Nederland.

Docenten in het hbo gericht op marketingcommunicatie, commerciële economie, bedrijfskunde of anderszins die CRM en klantgericht ondernemen op het lesprogramma hebben staan, kunnen via communicatie@pvko.nl contact opnemen indien zij deze ontwikkelingen op de voet willen volgen of daarbij betrokken willen worden.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie