Naar inhoud

Rabobank wil bankieren verder personaliseren

Met de lancering van een nieuwe mobiele applicatie beoogt de Rabobank de online omgeving verder te personaliseren. Met de eigen profielfoto in het hart van het startmenu wordt de klant letterlijk en figuurlijk centraal gezet. De app stelt de meer dan 2,4 miljoen zakelijke en particuliere klanten die mobielbankieren bij de bank in de gelegenheid hun bankzaken straks eenvoudig te regelen met een medewerker van de eigen bank binnen handbereik. Eén druk op de knop is genoeg om te kunnen chatten met een adviseur van het lokale filiaal, of om contact op te nemen via telefoon of e-mail. De applicatie is in nauwe samenwerking met 1.500 klanten ontwikkeld.

De klant centraal

De app heeft een volledig nieuw ontwerp en een andere manier van navigeren. In het startmenu is niet alleen de klant zichtbaar met een door de klant zelf te maken profiel. De klant ziet ook de naam en foto van de adviseur van de bank. “Met onze nieuwe app bieden we zowel onze zakelijke als particuliere klanten een persoonlijke omgeving om hun bankzaken eenvoudig te regelen”, aldus Ron Droste, directeur Particulieren en Private Banking bij de Rabobank. “En zodra de klant dat wenst is met één klik op de knop de adviseur van de lokale bank bereikbaar voor hulp en advies. Ook met de nieuwe app blijven wij dicht bij onze klanten. Het is de klant zelf waar het allemaal om draait.”

Persoonlijke invulling

Met de nieuwe app kunnen klanten hun rekeningen een eigen naam geven, bijvoorbeeld boodschappenrekening of wereldreisspaarpot. Dankzij de toekomsttijdlijn met aankomende betaalopdrachten kunnen klanten nog beter vooruitkijken. In de applicatie kan de klant met een druk op de knop incasso's terugboeken. Ondernemers kunnen in de app gemakkelijk een tweede handtekening zetten. Met de mobiele applicatie is het ook veilig switchen tussen verschillende apps, om bijvoorbeeld een rekeningnummer in een e-mail op te zoeken. In de vernieuwde app blijven vanzelfsprekend alle bestaande functies beschikbaar zoals betalen, overboeken en services als een nieuwe pas aanvragen of een reisverzekering afsluiten.

Eén online omgeving

De vernieuwde app is een volgende stap in online bankieren waarbij het onderscheid tussen internet- en mobielbankieren niet meer bestaat. Beide bankieromgevingen gaan in elkaar op. Klanten hebben dan één persoonlijke online omgeving voor al hun financiële zaken, ongeacht of ze die gebruiken op desktop, laptop, tablet, telefoon of zelfs smartwatch. Op termijn zal de klant op deze manier informatie krijgen afkomstig van zijn lokale bank en nieuws gebaseerd op de persoonlijke interesses en profiel. Een ondernemer ontvangt dan bijvoorbeeld relevant nieuws en informatie over de branche waarin hij actief is, zoals onderzoeksrapporten of interessante bijeenkomsten bij hem in de buurt. Met de technologie achter deze nieuwe online omgeving heeft de bank de randvoorwaarden gecreëerd om nieuwe functies multidevice te ontwikkelen, zoals pushberichten, inloggen met touch-ID en zoeken in transacties.

Vanaf 10 september krijgen klanten die nu al mobielbankieren bij de bank de update gefaseerd aangeboden.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie