Naar inhoud

Raymond Cloosterman verkozen tot Marketeer of the Year 2019

Raymond Cloosterman, chief executive officer van retailorganisatie Rituals Cosmetics, is uitgeroepen tot ‘Marketeer of the Year 2019’. Hij treedt daarmee in de voetsporen van Vincent van den Boogert (ING), Pieter Zwart (Coolblue), Henk Jan Beltman (Tony’s Chocolonely) en Erik van Engelen (Eneco). Webwinkel bol.com heeft de prijs voor de ‘Marketing Company of the Year 2019’ ontvangen en volgt daarmee Rituals Cosmetics, Hunkemöller, de Bijenkorf en het Rijks Museum op.

Marketeer of the Year

De titel “Marketeer of the Year 2019’ is toegekend aan Raymond Cloosterman, CEO van Rituals Cosmetics. Hij noemt zichzelf een ondernemende marketeer. Maar hij is ook nog een enorm succesvolle marketeer, oordeelt de jury: “Rituals heeft successen behaald op drie marketingpijlers: distributie, innovatie en campagnes. Raymond Cloosterman zelf heeft zich in 2018 meer gefocust op creatieve ideeën. Alles wat dit bedrijf doet is terug te leiden tot de merkfilosofie, waarin het transformeren van alledaagse handelingen tot rituelen centraal staat.”

Marketing Company of the Year

Binnen de categorie ‘Marketing Company of the Year’ speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, purpose, strategie en bedrijfsvoering. De winnaar in 2019 is bol.com, dat het heeft opgenomen Basic-Fit en Thuisbezorgd.nl. “Webwinkel bol.com is op óók op marketinggebied in een complexe en competitieve markt terechtgekomen”, aldus de jury. “Maar marketing schakelt op alle fronten en is qua durf, vernieuwing en daadkracht een voorbeeld.”

Marketing Start Up of the Year

De ‘Marketing Start Up of the Year’ inspireert met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede beginresultaten. De winnaar van 2019 is GoodFuels, dat is verkozen boven Kipster, Somnox, de andere genomineerde start-ups.

Marketing Scale Up of the Year

De prijs voor de ‘Marketing Scale Up of the Year’ wordt toegekend aan een organisatie die in de afgelopen jaren, door de inzet van slimme marketing, heeft laten zien succes te kunnen kapitaliseren. Voor deze categorie waren New Horizon, BEEQUIP, Tribes en Picnic genomineerd. Picnic, de volledige supermarkt waar je alle boodschappen kunt bestellen, heeft in 2019 de prijs gewonnen. De jury heeft geoordeeld dat Picnic een oud distributiekanaal opnieuw en op een vernieuwende manier heeft uitgevonden.

Internal Branding Company

De prijs voor de ‘Internal Branding Company of the Year’ wordt toegekend aan de organisatie die het merk van binnenuit tot leven weet te brengen en in brede zin weet te borgen in de organisatie. De genomineerde finalisten waren YoungCapital, Tomingroep, Univé en Transavia. De luchtvaartmaatschappij heeft in 2019 de prijs in ontvangst mogen nemen.

Marketing Transfomer of the Year

Organisaties zijn voortdurend in transitie onder invloed van gedragsverandering en nieuwe technologie. De marketingdiscipline speelt daarbij een grote rol. Voor die bedrijven is dit jaar een nieuwe prijs in het leven geroepen: de ‘Marketing Transformer of the Year’. Genomineerd waren Triodos Bank, DSM en Bergman Clinics. Het netwerk van klinieken voor medische zorg heeft in 2019 gewonnen. De jury is helder: “IJzersterk. Vanuit een sterke why, via een brand house met goede kernwaarden, naar een integrale marketingstrategie en marketingcommunicatie die het merk Bergman Clinics voor altijd op de kaart heeft gezet.”

Marketing Talent of the Year

De titel ‘Marketing Talent of the Year’ is voor een professional die herkenbaar verder gaat dan de baan of rol die hij of zij heeft en meer doet dan van hem of haar gevraagd wordt. Durf, ondernemend, eigenzinnig, aanhoudend en daadkrachtig zijn enkele van de termen die deze talenten karakteriseren. Genomineerd voor de titel waren Nick Driessen (Vrumona), Luuk Venema (ABN AMRO) en Erica van Vonderen-Hahn van Basic-Fit. Zij heeft de titel overtuigend gewonnen, want ze is een echte topmarketeer die volgens de jury met een grote gedrevenheid zorgt dat het bedrijf bovenop de trends zit.

Meer informatie over de prijzen vind je op website van de ‘Dutch Marketing Awards’.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie