Naar inhoud

Real-time marktonderzoek tijdens negen dagen Huishoudbeurs

Echte marktkennis ontstaat door te luisteren, te ervaren en te beleven. Hoe puurder, hoe relevanter. Hoewel de marketingdoelstellingen van afzonderlijke bedrijven uiteenlopen, wordt het betrekken van de consument bij productontwikkeling steeds belangrijker. Met ruim 235.000 vrouwelijke consumenten in een natuurlijke shopomgeving is de Huishoudbeurs, als grootste evenement van Nederland voor vrouwen, de locatie bij uitstek om real-time marktonderzoek te doen en producten te ontwikkelen. Ook dit jaar vindt dat weer plaats in Café Bepp, waar bedrijven tijdens het evenement, van 17 tot en met 25 februari 2018 in RAI Amsterdam, met bezoekers om tafel gaan. Om naar ze te luisteren en te praten over merken, producten en trends in diverse vormen van real-time onderzoek.

Luisteren naar de consument

Consumenten zijn mondiger geworden en willen niet enkel meer consumeren. Ze willen gehoord worden. 90 procent van de Huishoudbeursbezoekers is vrouw en zij spendeert gemiddeld 100 euro tijdens het evenement. Gedurende negen dagen komt zij in aanraking met honderden producten, merken en diensten. Daar heeft de vrouwelijke doelgroep een mening over, die graag wordt gedeeld. Merken kunnen daar gebruik van maken door te luisteren. Dit resulteert in krachtige inzichten en inspiratie, waarmee nieuwe producten en diensten ontwikkeld of bestaande producten of diensten geoptimaliseerd kunnen worden. Bedrijven kunnen op die manier beter inspelen op klantbehoeften.

Real-time marktonderzoek

“Wist je dat 80 procent van de aankopen door de vrouw wordt gedaan? Dat maakt de Huishoudbeurs zo’n interessant platform, omdat je als marketeer direct kunt zien wie jouw product koopt of dienst afneemt”, stelt beursmanager Nicole Babay. “Bovendien kun je door middel van real-time marktonderzoek vervolgens ter plekke vragen waar een aankoopbeslissing op gebaseerd is, wat de behoeften zijn, waar een vrouwelijke consument op let. En dat in een hele dynamische omgeving.”

Testen gebruikerservaring

Marktonderzoeksbureau TrueTalk en design-en onderzoeksbureau Valsplat bouwen samen een designstudio in Café Bepp, compleet met UX-lab waar het draait om de user experience, in normaal Nederlands de gebruikerservaring genoemd. Bedrijven kunnen ter plekke websites, apps en mobiele apparatuur testen met bezoekers. Met de beschikbare resultaten kan de marketeer of designer vervolgens direct aan de slag. Tijdens de Huishoudbeurs is Café Bepp de uitgelezen plek om producten en diensten te ontwikkelen en te testen. Zo komen diverse bedrijven, waaronder KPN, de hele week flexwerken om consumenteninzichten op te doen.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie