Naar inhoud

Reclamecampagne van Zeeman gekozen tot de beste van 2016

Met het bereiken van het 50-jarig bestaan bewijst Zeeman geen luchtbel te zijn in retailland. Ook al viert de textielketen dit onder andere met het uitdelen van gratis bellenblaas. De keten onderscheidt zich in het goedkopere marktsegment echter vooral door maatschappelijke verantwoordelijkheid te tonen. We zien dit terug in spraakmakende reclamecampagnes, die door de vakgenoten niet onopgemerkt zijn gebleven.

Spraakmakende reclamecampagne

Zo lanceerde de winkelketen vorig jaar een campagne voor panty’s. Voor lange benen, korte benen, stoere benen, slanke benen en stevige benen. Dat zei de slogan, maar opvallend was vooral de apotheose van de commercial. Want de hoofdrol was gereserveerd voor een dappere dame met een beenprothese. Deze reclamecampagne, die is opgezet met het bureau Persuade Brand Interaction, ontving wereldwijd lof.

Briljant voorbeeld van diversiteit

De reclame werd door Yahoo News een briljant voorbeeld van diversiteit genoemd. En Glamour riep zelfs Amerikaanse lingeriefabrikanten op het voorbeeld van de keten, die in 1967 begon met een winkel in Alphen aan den Rijn begon, te volgen. Ook Nederlandse vakgenoten zijn onder de indruk. De Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) heeft Zeeman dan ook uitgeroepen tot ‘Adverteerder van het jaar 2016’.

De spraakmakende commercial voor panty’s van Zeeman

Beste marketingcommunicatiecases

Het thema van het ‘SAN Jaarboek 2016’, waarin de reclamecampagnes van Nederland zijn gebundeld, is ‘Be real’. De uitreiking van de van de ‘SAN Accenten 2016’ op 1 juni 2017 stond ook in dit teken. Een thematiek die de vakgenoten aansprak, want Studio 21 in Hilversum was met ruim 880 bezoekers volledig uitverkocht. Met Beau van Erven Dorens als host zijn die avond de beste marketingcommunicatiecases en -campagnes van 2016 bekroond met een SAN Accent.

‘Be real’ als centrale thema

Fotograaf Jimmy Nelson belichtte het thema ‘Be real’ door zijn levenswerk te tonen en met prachtige verhalen toe te lichten en cabaretier Peter Pannekoek hield de gasten een spiegel voor. Al kon er gelukkig ook gelachen worden. Een miniconcert van de gelouterde muzikant Dotan maakte het feest traditiegetrouw tot een ware happening. Naast de 41 SAN Accenten 2016 in 11 categorieën, werden ook de SAN ABC Accenten uitgereikt en het SAN New Kids on the Block Accent.

SAN ABC Accenten 2016

  • Adverteerder van het Jaar 2016: Zeeman
  • Bureau van het Jaar 2016: Dawn
  • Consistent Accent 2016: NS
  • SAN New Kids on the Block Accent 2016: GOSPOOKY

Een overzicht van alle winnaars vind je op de website van SAN.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie