Naar inhoud

Regina Deinum is Digital Marketing Professional van het jaar 2015

Regina Deinum, e-Connect Manager bij Nutricia Export, heeft tijdens het succesvolle event Digital Marketing & Social Strategy in 1 Day de Digital Marketing Professional Award van het jaar 2015 in ontvangst mogen nemen. Volgens juryvoorzitter Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School heeft zij met haar plan een perfecte aanzet gemaakt voor Nutricia met de invoering van een ‘digital footprint’ inclusief de bijpassende communicatie en interactie in een sterk veranderende internationale omgeving.

Digital en social marketing

De internationale uitdaging die Regina Deinum kreeg, was om intern voor 40 landen digital en social marketing te introduceren en extern het gewenste engagement te bereiken met de doelgroepen. Nutricia zet daarmee een interactieve organisatie neer en weet daarbij de digital en social media zo in te zetten dat er een optimale link is tussen communicatie, branding, customer insights en sales.

Drie genomineerden met topplannen

Voor de zesde maal op rij is dit jaar de Digital Marketing Professional van het jaar onderscheiden. De prijs is een initiatief van Beeckestijn Business School en heeft tot doel het vak van digitale marketeer verder te ontwikkelen en professionaliseren. Ruim 175 Digital Marketing plannen zijn de jury gepasseerd en daaruit volgden drie genomineerden voor de bijbehorende award. Plannen op hoog strategisch niveau met praktische uitvoerbaarheid.

De genomineerden waren:

  • ·Erik Andriessen, European Marketing Manager Hardcopy bij Pelikan Hardcopy Production;
  • ·Brenda van den Berg, Marketing & Communications Manager bij Infopact Netwerk & Communicatie;
  • ·Regina Deinum, e-Connect Manager bij Nutricia Export.

Ownership over digitale activiteiten

“In mijn plan wordt een oplossing aangedragen hoe wij effectief en efficiënt kunnen communiceren en engagen met zwangere vrouwen en moeders in onze 40 exportlanden. Wij hebben geen lokale verkoopkantoren, maar werken met distributeurs. Bovendien kennen we een sterk gereguleerde markt. Gegeven deze complexe context is het meer dan belangrijk om ownership te hebben over onze digitale activiteiten, maar om ook relevant te zijn op lokaal niveau. Daarom hebben we een GloCal-aanpak, met een schaalbaar model. We managen onze activiteiten en infrastructuren op centraal niveau: website en databases, social media performance en CRM. Op lokaal niveau focussen we op contentcreatie, communitymanagement en customer service.”

Uitrollen van digital footprint

“De uitvoering van het plan verloopt bijzonder goed. We hebben daadwerkelijk grote slagen gemaakt met betrekking tot het uitrollen van onze 'digital footprint'. Ondertussen is het schaalbare model uitgerold naar onder andere heel Latijns-Amerika en de Balkan-landen. Het centraal controle houden en het transparant werken met lokale partners zijn duidelijk zichtbaar. We hebben grip op lokale activiteiten en content en kunnen makkelijker bijsturen en optimaliseren waar nodig. Dit resulteert in hogere engagement-rates in verschillende markten dan onze concurrenten en een evidente impact op de sales van onder andere peutermelk. Verder is digital onderdeel van iedere functie door interne integratie. Daarnaast houden we het levend met een realtime dashboard op de afdeling.”

De jury

De plannen zijn beoordeeld op volledigheid, relevantie en originaliteit. Dit jaar is dat door een jury gedaan die bestaat uit Frans Appels (directeur Netprofiler en voorzitter Web Analytics Association), Egbert Jan van Bel (onderzoeker, auteur), Ment Kuiper (directeur CustomerTalk), Hans Molenaar (directeur Beeckestijn Business School en voorzitter Platform Innovatie in Marketing), Patrick Petersen (directeur Atmost, auteur en docent), Ewald Verhoog (directeur RaisingResults) en Antal de Waij (directeur Engagement Media).

Eerdere winnaars

Eerder zijn Marion Blankers van Interpolis, Isabel Thijssen van Oxxio, Richard van Dijk van Yves Rocher, Jan Hendrik van Ark van de gemeente Amsterdam en Hans Klok van Westland Kazen tot Digital Marketing Professional van het jaar uitgeroepen.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie