Naar inhoud

Relevante informatie over klanten en prospects via een app

Het salesproces in business-to-business-markten is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Klanten en prospects verwachten van leveranciers dat zij hun business en uitdagingen goed begrijpen en zo relevante oplossingen bieden. Veel organisaties hebben nu echter een onvolledig beeld van wat er bij hun klant of prospect speelt. Daardoor worden kansen gemist om op het juiste moment en onderwerp met hen in contact te komen. Een nieuwe technologie biedt uitkomst.

Meer efficiëntie en effectiviteit sales

Uit onderzoek van onderzoeksinstituut Aberdeen Research blijkt dat gebruik van sales intelligence resulteert in een hogere klantretentie, een hogere productiviteit van de sales en een grotere omvang van de gemiddelde deal. Gemiddeld besteedt een sales professional 3,9 uur per week aan het zoeken naar relevante klanteninformatie. Dit komt neer op 200 uur per persoon per jaar. Daarom is het noodzakelijk dat de informatie-overload wordt ingeperkt.

Salesproces is veranderd

Het Nederlandse bedrijf HowardsHome, gericht op het vinden en selecteren van relevante content en het verrijken en delen hiervan, introduceert een nieuwe dienst voor B2Bsalesprofessionals: Sales Triggers.Met deze dienst ontvangen sales en marketing alle relevante signalen uit het nieuws over hun specifieke klanten en prospects direct in hun vertrouwde CRM-omgeving. De dienst komt als eerste beschikbaar op het Salesforce-platform, waar het volledig geïntegreerd is in de standaardwerkomgeving van de salesprofessional. Het product is met onmiddellijke ingang beschikbaar via de Salesforce AppExchange. Dit is met meer dan 3.000 apps en al meer dan 4 miljoen downloads ’s werelds grootse platform voor zakelijke apps.

Voorsprong op concurrenten

Olbico, een onderneming gericht op cloudgebaseerde diensten voor master data management en B2B-marketing, erkent de behoefte aan Sales Triggers. Wolfert van Duin, algemeen directeur, zegt hierover: “Het verbeteren van de kwaliteit en toegankelijkheid van klant- en marktdata helpt organisaties efficiënt en doelgericht te werken. Met deze dienst krijg je als sales nu moeiteloos actuele content over je klanten en prospects. Het levert je direct een voorsprong op je concurrenten.”

Timing is essentieel

“Sales moet flexibel, snel en specifiek kunnen reageren op klantsituaties”, zegt Fred van Dijk, CEO van HowardsHome. “Timing is daarbij essentieel en onze dienst helpt sales op het juiste moment aan te haken op actuele gebeurtenissen om met klanten en prospects in contact te komen. Gebruikers van Salesforce zijn nu maximaal geïnformeerd over de relevante ontwikkelingen bij hun klant of prospect. Door push-functionaliteit komen verkooptriggers direct binnen in de Chatter-omgeving en inbox. Hierdoor kunnen bedrijven actief sturen op de propositie en nieuwe mogelijkheden creëren voor up- en cross-selling. Als 100 procent native Salesforce-oplossing voegen we ons ook naadloos in het verkoopproces van de gebruiker. De kwaliteit, veiligheid en performance zijn daarbij gewaarborgd door het uitvoerige autorisatietraject voor de AppExchange.”

Breed aanbod aan actuele informatie

De dienst levert sales actuele verkoopkansen, bedreigingen en conversatie-starters uit alle Nederlandse nieuwsberichten en social media, het Handelsregister en berichten van de bedrijven zelf. Denk hierbij aan personele wijzigingen, nieuwe partnerships of belangrijke deals, nieuwe producten en diensten of berichten over mogelijke financiële problemen.

Betere gesprekspartner

De functionaliteit levert meer leads op, tegen lagere kosten. Doordat het de kennis van de salesmensen verhoogt, worden deze een betere gesprekspartner. Dankzij de digitale dienst hebben verkopers ook eerder de juiste persoon bij de klant aan tafel. De afstemming tussen marketing en sales verbetert doordat beide partijen beter geïnformeerd zijn over de behoefte van de klant en zo hun gezamenlijke propositie kunnen verbeteren.

Gestructureerde informatie

HowardsHome maakt al ruim 17 jaar gestructureerde informatie, zowel strategisch als operationeel, van ongestructureerde online data. Het doet dit met oplossingen als HowardsHome Nieuws, Curation Hub voor Employee Advocacy en Sales Triggers. Inmiddels maken meer dan 300 organisaties in alle mogelijke branches gebruik van deze oplossingen. Het bedrijf verzamelt, filtert en verrijkt online informatie waaronder social conversations en online nieuws en maakt dit geschikt voor zowel intern als extern delen.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie