Naar inhoud

Responsive design nog geen standaard bij financiële instellingen

De websites of portals van financiële instellingen hebben nog geen responsive design. Een dergelijk digitaal ontwerp, waarbij de website zo is opgebouwd dat alle content optimaal wordt getoond op diverse schermformaten, wordt door slechts 31 procent van de professionals uit de bankensector, verzekerings-, pensioen-, hypotheek- en accountancybranche genoemd. Dit beperkt de eindklant in het onafhankelijk van plaats en tijd contact zoeken met financiële dienstverleners.

Online samenwerking

Dit lezen we in het onderzoeksrapport 'Ready? Set. Go! Online samenwerken met klanten. Is de financiële markt futureproof?' van de IT-dienstverlener Hyarchis. Voor het rapport is aan bijna 500 498 professionals uit de bankensector, verzekerings-, pensioen-, hypotheek- en accountancybranche gevraagd wat er op het gebied van online samenwerken mogelijk is binnen hun organisatie.

Specifieke klantinformatie

Het scala aan mogelijkheden aan de frontoffice van financiële dienstverleners is breed. Van online en interactief advies vragen tot en met het faciliteren van videochats. Welke mogelijkheden krijgen van financiële instellingen wel prioriteit? De respondenten benoemen de volgende top vijf. Online specifieke klantinformatie aanvragen staat met stip op één (41%).

Online offerte aanvragen

Met 39 procent verdient online een offerte aanvragen de tweede plek. Nummer drie wordt in beslag genomen door de mogelijkheid om online een fysieke afspraak maken met een adviseur of medewerker (37%). Het stellen van vragen via sociale media staat op een vierde plek (35%). Hekkensluiter van de top vijf is online interactief advies vragen (37%).Afbeelding finance online

Nog flinke stappen te maken

De genoemde mogelijkheden hebben allemaal betrekking op het inrichten van de frontoffice”, aldus Serge Leclercq, commercieel directeur van Hyarchis. “Dat is mooi, want een goed ingerichte frontoffice is de basis als het gaat om online samenwerken met klanten. Maar als je als organisatie écht online wil samenwerken, zal ook het mid- en backofficeproces volledig naar het online collaboration-principe moeten worden ingericht. Het feit dat nog niet eens één op de drie professionals aangeeft dat hun website of portal responsive is, maakt duidelijk dat er nog flinke stappen te zetten zijn.”

Het onderhavige onderzoeksrapport kun je downloaden op de website van Hyarchis.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie