Resumé met inspirerende quotes over merkbeleving en branding

Merkbeleving en branding zijn tegenwoordig hot items . Dat is eenvoudig verklaarbaar, want alles en iedereen is tegenwoordig een merk. En niet onbelangrijk, sterke merken presteren in de regel beter. Ze hebben meer tevreden en meer loyale klanten, meer bevlogen medewerkers en betere financiële resultaten. Ter inspiratie is dit een resumé met 47 uitspraken over merken en branding, van bekende en minder bekende zieners, denkers en doeners. De quotes zijn links en rechts van het wereldwijde web geplukt. Het laatste citaat komt uit eigen koker.

Je merk is wat mensen over jou zeggen als je niet in de kamer bent.
Jeff Bezos, Amazon
Een merk is niet meer wat wij zeggen dat het is. Een merk is wat de consumenten elkaar vertellen.
Scott Cook, Intuit
Wie onvervangbaar wil zijn, moet zich blijvend onderscheiden.
Coco Chanel, ontwerpster
Je kunt niet naar de concurrentie kijken en zeggen dat je het beter gaat doen. Je moet naar de concurrentie kijken en zeggen dat je het anders gaat doen.
Steve Jobs, Apple
Branding is not just about being seen as better than the competition. It’s about being seen as the only solution to your audience’s problem.
John Morgan, marketeer
Determine who you are and what your brand is, and what you’re not. The rest of it is just a lot of noise.
Geoffrey Zakarian, chef-kok
If you are not a brand, you are a commodity.
Philip Kotler, marketinggoeroe
Think different. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.
Reclamecampagne Apple
Products are made in a factory but brands are created in the mind.
Walter Landor, ontwerper
What is a brand? A singular idea or concept that you own inside the mind of the prospect.
Al Ries, marketinggoeroe
A brand is just a perception, and perception will match reality over time. Sometimes it will be ahead, other times it will be behind. But a brand is simply a collective impression some have about a product.
Elon Musk, Tesla
A brand is the set of expectations, memories, stories and relationships that, taken together, account for a consumer’s decision to choose one product over another.
Seth Godin, marketinggoeroe
Branding is the art of aligning what you want people to think about your company with what people actually do think about your company.
Jay Baer, schrijver
Ik verkoop geen bier, ik verkoop gezelligheid.
Freddy Heineken, biermagnaat
Consumers do not buy products. They buy product benefits.
David Ogilvy, reclamelegende
People don’t buy what you do. They buy why you do it.
Simon Sinek, managementgoeroe
Be yourself. Everyone else is already taken.
Oscar Wilde, schrijver
Te veel bedrijven willen dat hun merken een geïdealiseerd, geperfectioneerd beeld van zichzelf weerspiegelen. Als gevolg hiervan krijgen hun merken geen textuur, geen karakter en geen publiek vertrouwen.
Richard Branson, Virgin
De positionering van je merk is het langetermijnresultaat van je bedrijfscultuur.
Toni Hsieh, Zappos
Mass advertising can help build brands, but authenticity is what makes them last. If people believe they share values with a company, they will stay loyal to the brand.
Howard Schultz, Starbucks
Een reputatie bouw je niet op met toekomstige beloftes.
Henry Ford, autofabrikant
Branding is only branding when you deliver what you promise. All the rest is misleading advertising.
Luciano Montelatto, marketeer
Beloften doen en houden is een geweldige manier om een merk op te bouwen.
Seth Godin, marketinggoeroe
If people like you, they'll listen to you. But if they trust you, they'll do business with you.
Zig Ziglar, schrijver
Wie succesvol wil zijn als ondernemer, moet zoveel vertrouwen hebben in zijn product of merk dat het realiteit wordt.
Anita Roddick, The Body Shop
A brand for a company is like a reputation for a person. You earn reputation by trying to do hard things well.
Jeff Bezos, Amazon
A brand is not just a logo, a website, or your business cards… It’s an experience.
John Lee Dumas, ondernemer
A brand is not a product, or a promise, or a feeling. It’s the sum of all the experiences you have with a company.
Amir Kassaei, marketeer
Branding is the art of becoming knowable, likable and trustable.
John Jantsch, schrijver
The strength of brand loyalty begins with how your product makes people feel.
Jay Samit, schrijver
Your smile is your logo, your personality is your business card, how you leave others feeling after having an experience with you becomes your trademark.
Jay Danzie, schrijver
Great companies that build an enduring brand have an emotional relationship with customers that has no barrier. And that emotional relationship is on the most important characteristic, which is trust.
Howard Schultz, Starbucks
Every great brand is like a great story.
Kevin Plank, Under Amour
Marketing gaat niet langer over de dingen die je maakt, maar over de verhalen die je vertelt.
Seth Godin, marketinggoeroe
If you want your brand to benefit from word of mouth, you’d better give consumers something worth talking about.
Ken Peters, sporter
Content marketing is really like a first date. If all you do is talk about yourself, there won’t be a second date.
David Beebe, marketeer
Contentmarketing is als een verkiezingsprogramma. Je moet zorgen dat je publiek je gaat vertrouwen, waarna ze op je gaan stemmen. Vertrouwen kweek je niet als je je verhalen lardeert met salespraatjes.
Cor Hospes, marketeer
Tell me and I will forget. Show me and I may remember. Involve me and I will understand.
Herb True, marketinghoogleraar
I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did. But people will never forget how you made them feel.
Maya Angelou, schrijfster
Influence is the new power. If you have influence, you can create a brand.
Michelle Phan, visagiste
Any interaction, in any form, is branding.
Seth Godin, marketinggoeroe
Brands, logos and products develop deep connections and associations with people. So you don’t just want to change them for the sake of novelty.
Ian Spalter, ondernemer
Building a successful brand is a very complex process and requires intellectual capital from all stakeholders.
Sameer Desai, marketeer
Your entire company should be considered your branding department.
Onbekende auteur
Brands that do not see the future coming usually do not have one.
Jean-Marie Dru, reclamemaker
We had been talking about our product a lot and it wasn’t moving very fast. And then we stopped talking about our product and instead showed who we are. And we got a bunch of new customers.
Chris Savage, Wistia
Your brand is the single most important investment you can make in your business.
Steve Forbes, uitgever
Een sterk merk maakt zijn beloften meer dan waar. Niet één keer, maar altijd.
Sjors van Leeuwen, marketeer
Sjors van Leeuwen is eigenaar van adviesbureau Indora Managementadvies en initiatiefnemer en coördinator van het Zorgmarketingplatform. Hij is ook auteur van het boek ‘Wendbare strategie op één A4 – Inclusief Wendbaarheidscanvas’ en coauteur van het boek ‘Power to the people – Sterk merk in de zorg’.
Tip: Wil je leren hoe je de klantgerichtheid binnen je organisatie kunt verbeteren? Dan is de opleiding Customer Experience Strategie & Organisatie wat voor jou!
- Je leert de actuele trends, kennis en inzichten uit de praktijk op het gebied van customer experience.
- Naast de opleiding ontwikkel je een strategie en plan voor de klantbeleving voor jouw organisatie, direct geschikt voor implementatie.