Naar inhoud

Retail mikt op reviews, customer engagement en social media

De impact van reviews, het bewaken van de customer experience en social media en influencers zijn belangrijke uitdagingen voor onafhankelijke winkeliers. Dit is gebleken uit het discussiediner dat Lightspeed, leverancier van kassa- en webwinkelsoftware voor retail en horeca, deze week in Amsterdam organiseerde. Vijf middenstanders, ETQ, The Phonelab, Motorkleding Center, ABOUT Lifestyle en Wifimedia, schoven aan en spraken over de toekomst van de retail. De belangrijkste uitspraken van de avond op een rij.

Reviews

“Het wordt onderschat door consumenten hoeveel impact een slechte review kan hebben op onze business. Daarom werken wij met officiële tools en gaan we altijd de dialoog aan. Het is onnoemelijk belangrijk om problemen altijd netjes en naar ieders tevredenheid op te lossen. Dat trekt ook weer nieuwe klanten.”

Het is onnoemelijk belangrijk om problemen altijd netjes en naar ieders tevredenheid op te lossen.

“We zorgen voor een zo kort mogelijke feedback-loop. Hiermee is het aantal producten dat wordt geruild slechts 10 procent. Iets om trots op te zijn.”

Customer experience

“Wij willen het allerliefst dat klanten naar onze fysieke winkel komen. Dan krijgen ze de full experience. Het feit blijft dat de fysieke winkel niet zonder onze webshop kan en de webshop niet zonder onze fysieke winkel.”

Het draait allemaal om het overtreffen van de verwachting.

“Als mensen offline een goede ervaring hebben gehad, zijn ze eerder geneigd om ook in de online winkel te shoppen.”

“Het draait allemaal om het overtreffen van de verwachting. Daarmee binden wij onze klanten aan ons merk.”

Social media en influencers

“Ik gebruik voornamelijk Instagram. Iedere dag maak ik twee posts. Ik gebruik gewoon vrienden als model en maak zelf de foto’s. Dat werkt perfect.”

Influencers zijn niet meer weg te denken als we kijken naar onze marketing.

“Social media is voor ons mega belangrijk. We hebben zelfs twee fulltime fotografen in dienst die constant foto’s maken voor al onze platformen. We werken ook met influencers. Het is niet meer weg te denken als we kijken naar onze marketing.”

Veranderingen in retail

“Wij willen ondernemers helpen om alles uit hun passie te halen en ze hiermee laten uitblinken”, aldus Dax Dasilva, CEO van Lightspeed. “Dit discussiediner is een goed voorbeeld van hoe wij hen hierin ondersteunen. Het was een zeer inspirerende avond, waar zowel de onafhankelijke retailers als wij nieuwe inzichten en ideeën hebben opgedaan. Het is goed om gezamenlijk bij de grootste uitdagingen stil te staan, zeker nu er zoveel veranderingen gaande zijn in de retail.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie