Naar inhoud

salesforce.com zet in op sociale media met overname Buddy Media

Customer relationship management (crm) speler salesforce.com neemt Buddy Media, leverancier van een social media marketing oplossingen, over voor een bedrag van ongeveer 689 miljoen dollar. Met deze overname combineert de crm-speler het platform van Buddy Media met Salesforce Radian6. Met het Salesforce Marketing Cloud platform dat daaruit voortkomt moeten merken onder andere kunnen luisteren, inzicht kunnen verkrijgen, publiceren en sociale media marketingprogramma’s kunnen monitoren.

Met de overname van sociale media speler Buddy Media, combineert customer relationship management (crm) speler salesforce.com de software van het vorig jaar overgenomen Radian6 met het sociale media marketing platform van Buddy Media. Door deze combinatie moet het Salesforce Marketing Cloud platform een oplossing worden waarmee organisaties sociale media campagnes mee kunnen opzetten en beheren.

Michael Lazerow, co-founder en ceo van Buddy Media, vertelt over de overname: “Met de Salesforce Marketing Cloud moeten marketeers hun teams beter kunnen organiseren en hun sociale media campagnes kunnen optimaliseren en business resultaat kunnen behalen.” Volgens Marcel LeBrun, senior vice president van Salesforce Radian6 moet de combinatie van de twee partijen chief marketing officers de mogelijkheid bieden om hun complete sociale marketing programma te beheren.

De crm-speler betaalt ongeveer 689 miljoen dollar voor de overname. Verwacht wordt dat de transactie aan het einde van 31 oktober dit jaar compleet is.

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie