Naar inhoud

Salesforce luidt een kersvers tijdperk van continu leren in

Doordat de vierde industriële revolutie de manier waarop we leven en werken verandert, is 33 procent van alle benodigde vaardigheden in 2020 nieuw. Salesforce, de aanbieder van systemen voor customer relationshop management, speelt daarop in door de algehele beschikbaarheid van myTrailhead aan te kondigen. Dit is een leerplatform dat het voor bedrijven mogelijk maakt een cultuur te creëren waar continu leren centraal staat zodat hun medewerkers steeds nieuwe vaardigheden ontwikkelen.

Met het platform kunnen organisaties hun werknemers nieuwe vaardigheden aanleren met een vernieuwde en leuke aanpak voor leren, op maat gemaakt voor hun merk en gepersonaliseerd voor elke werknemer. “Leiders van bedrijven erkennen dat investeren in hun mensen en het bouwen aan een gefundeerde leercultuur een belangrijke strategie is voor de vooruitgang van hun bedrijf”, aldus Sarah Franklin, executive vice president developer relations & general manager Trailhead bij Salesforce.

Verschuiving naar een continu leermodel

De vierde industriële revolutie brengt een ongelooflijke golf aan nieuwe innovaties – van artificial intelligence tot robotica. Met de zo snel veranderende technologie moeten bedrijven verder kijken dan de traditionele, one-size-fits-all leerplatformen en zoeken naar een nieuwe aanpak voor leren. Leren op de werkvloer is een bewezen weg naar succes – werknemers die meer dan vijf uur per week leren, zijn 39 procent productiever, 47 procent minder gestrest en 21 procent gelukkiger op het werk. Toch ontbreekt het bij een meerderheid van de bedrijven aan een leercultuur waardoor een kloof ontstaat tussen de behoefte van de organisatie om snel nieuwe technologieën te omarmen en de huidige vaardigheden van hun werknemers. Bedrijven moeten deze kloof dichten om succesvol te blijven en de focus leggen op leren tijdens elke stap in de carrière van hun werknemers.

Creëer een cultuur van continu leren

Met myTrailhead kunnen bedrijven de kracht van het online leerplatform combineren met hun eigen merk en huisstijl in slechts een paar klikken. Met de begeleide set-up kunnen bedrijven gemakkelijk hun eigen bestaande content, waaronder video’s en presentaties toevoegen, nieuwe op maat gemaakte content ontwikkelen of gebruikmaken van de gratis openbare content om zo hun eigen leercultuur te creëren. Door het platform te gebruiken kunnen werknemers leren wat ze willen, wanneer ze willen en hebben managers zicht op de bestaande sets van skills van hun organisatie en waar ruimte is voor verbetering. Organisaties kunnen nu:

  • Schaalbaar instromen – Help werknemers met het leren van vaardigheden op elk niveau of fase in hun carrière met persoonlijke leerwegen: Trailmixes. Wanneer een werknemer bijvoorbeeld instroomt, begint hij met een automatisch gepersonaliseerde Trailmix die speciaal ontwikkeld is voor zijn rol. Opdrachten kunnen een welkomstvideo van de chief executive officer bevatten, een trail met een overzicht van de eerste paar maanden tijdens de nieuwe baan of zelfs een overzicht van de geschiedenis en kernwaarden van het bedrijf. Wanneer medewerkers de content bekeken hebben en een korte quiz hebben gemaakt, verdienen zij punten en badges die weer gedeeld kunnen worden op hun profiel om zo hun nieuwe vaardigheden te laten zien.
  • Werknemers in staat stellen om vaardigheden bij te houden en nieuwe vaardigheden te leren – Werknemers kunnen leren wat ze willen, wanneer ze willen met content die beschikbaar is in behapbare delen op de desktop of onderweg op een mobiel. De gratis, openbare bibliotheek bevat meer dan 500 modules die variëren van technologische skills, zoals blockchain, tot soft skills, zoals de bevordering van gelijkheid op de werkvloer, met elke zes weken nieuwe content . Een service agent kan bijvoorbeeld leren hoe hij met op artificial intelligence gebaseerde inzichten beter gebruik kan maken van de console of hij kan een module nemen om te leren hoe je een Einstein-bot bouwt.
  • Het bijhouden en meten van leren – Managers hebben een compleet overzicht van de vaardigheden en expertise van hun werknemers met Trail Tracker, een app die beschikbaar is op Salesforce AppExchange, die de verdiende badges per team bijhoudt, toewijst en verslag doet met vooraf gebouwde rapportages en dashboards. Managers kunnen de applicatie ook gebruiken om werknemers aan te moedigen en te stimuleren door real-time feedback en erkenning te geven voor hun nieuwe vaardigheden en ze te inspireren om nieuwe doelen te behalen met opdrachten, rangen en ranglijsten.
  • Geïntegreerd leren creëren over het gehele Salesforce Platform – myTrailhead, gebouwd op het Salesforce Platform, is geïntegreerd met Salesforce-applicaties zoals Sales Cloud, Service Cloud en Marketing Cloud. In-app-aanbevelingen brengen relevante leerervaringen naar voren met geautomatiseerde opdrachten, aanbevelingen en meldingen die worden geactiveerd door events. Als een sales vertegenwoordiger bijvoorbeeld problemen heeft met het uitzoeken hoe je een lead omzet naar een contact in Sales Cloud, verschijnt er een trail die helpt met het leren van het proces.

Leren opgesplitst in kleine hoeveelheden

“Dit leerplatform stelt ons in staat om schaalbaar te leren op een manier die het beste werkt voor onze drukke Salesforce-professionals”, vertelt Danielle Brady, managing director of global operations, cloud first applications bij Accenture. “Ze waarderen het dat leren wordt opgesplitst in kleine hoeveelheden en het gevoel van voldoening dat ze krijgen door onderweg punten en badges te verdienen.”

Mogelijkheid leerervaring te personaliseren

“Tijdens onze trail geeft het platform ons de mogelijkheid om te kiezen uit de uitgebreide bibliotheek om de leerervaring te personaliseren zodat deze past bij onze processen en technologiestrategie”, zegt Nathan Bell, digital transformation executive bij Telstra Enterprise. “Onze mensen worden voorzien van relevante, behapbare content in de workflow, wat een meeslepende en continue leerervaring creëert. Het volledig inzetten van onze Salesforce-footprint is cruciaal voor het creëren van een end-to-end digitale ervaring voor onze klanten, partners en werknemers.”

Leeromgevingen die digitaal, slim en leuk zijn

“Terwijl bedrijven hun personeel moderniseren om te kunnen concurreren in de digitale economie, willen zij nieuwe leeromgevingen die digitaal, slim en leuk zijn”, stelt Josh Bersin, principal & founder, van BersinTM, Deloitte Consulting. “Leerplatformen zoals myTrailhead, die meeslepend en gebruiksvriendelijk zijn, zijn essentieel voor de betrokkenheid en groei van medewerkers en vertegenwoordigen een enorme nieuwe markt in het HR-technologielandschap.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie