Naar inhoud

Salesforce maakt winkelen nog persoonlijker met Einstein

De manier waarop consumenten winkelen verandert door artificial intelligence. Zij verwachten een gepersonaliseerde ervaring en direct resultaat bij elk contactmoment — van online productaanbevelingen tot slimmere interacties met winkelpersoneel. De technische complexiteit en de middelen die nodig zijn om AI te leveren, vallen echter net buiten het bereik van de meeste detailhandelaars. Bovendien ondersteunen de dure winkelsystemen waarmee detailhandelaars werken niet de gehele customer journey en ontbreekt vaak de flexibiliteit die nodig is om de verschillende winkelkanalen die consumenten gebruiken, hierop af te stemmen.

Verenigd handelsplatform

Om concurrerend te blijven in deze snelle wereld, hebben merken behoefte aan een platform dat het hen mogelijk maakt om meer gepersonaliseerde contactmomenten te hebben met consumenten op alle kanalen en devices. Volgens de National Retail Federation (NRF) is 86 procent van de retailers van plan om de komende tien jaar een verenigd handelsplatform te implementeren om effectiever te verkopen aan de consument van nu.

AI-gestuurde ervaringen

Om op deze mogelijkheden in te spelen, heeft CRM-aanbieder Salesforce deze week nieuwe innovaties aangekondigd voor Commerce Cloud Einstein die retailers in staat stellen om gepersonaliseerde, AI-gestuurde ervaringen aan klanten te bieden, zowel online, mobiel, via sociale media als in de winkel. Deze bijkomende innovaties die retailers moeten helpen bij het creëren van de ultieme winkelervaring omvatten nieuwe functies voor Order Management, blueprints voor Mobile Site Reference Architecture en de integratie met Google Android Pay.

Browsers worden kopers

Meer dan 2.000 online winkels in 53 landen werken met Commerce Cloud Einstein en verkochten met behulp van dit platform in 2016 voor meer dan 16 miljard dollar aan producten, van merken zoals Black Diamond, Ethan Allen en Icebreaker. Einstein is inmiddels uitgegroeid tot een vooraanstaande cloud-commerce-oplossing voor ondernemingen. Het helpt A-merken wereldwijd om hun activiteiten op alle verkooppunten te verenigen. Klanten maken al gebruik van bestaande Einstein AI-toepassingen in Commerce Cloud, waaronder Einstein Product Recommendations, dat elke consument de beste producten aanbeveelt op elk kanaal, zelfs als die anoniem winkelt. Daarnaast ondersteunt Einstein Commerce Insights retailers met data-driven inzichten voor slimmere merchandising en winkelplanning.

Eenvoudigere toegang tot AI

“De consument anno 2017 schotelt de retail steeds sneller nieuwe uitdagingen voor. Dit motiveert merken om slimmere, meer gepersonaliseerde winkelervaringen aan te bieden over alle kanalen heen,” zegt Jeff Barnett, CEO Commerce Cloud bij Salesforce. “Commerce Cloud Einstein versnelt deze transformatie door de toegang tot AI voor elke retailer te vergemakkelijken, zodat zij de klantenbinding bij elk contactmoment kunnen versterken en conversie via elk kanaal kunnen vergroten.”

Gepersonaliseerde winkelervaringen

De toevoeging van enkele innovaties maakt Commerce Cloud Einstein slimmer en geeft bedrijven de middelen om een retail ‘trailblazer’ te worden en voorspellende en gepersonaliseerde winkelervaringen te bieden die de consument van nu eist.

  • Einstein Predictive Sort gebruikt machine learning om de volgorde waarin producten verschijnen op de zoek- en categoriepagina’s op e-commerce-website te personaliseren. Door gebruik te maken van de bestelgeschiedenis en het surfgedrag van consumenten, kan een voorspellend model gecreëerd worden voor elke individuele shopper. Zo worden de meest relevante producten voor die consument als eerste getoond in de zoekresultaten, hoeft de klant minder lang te zoeken en stijgt de conversie. Merken kunnen deze toepassing met een paar clicks toevoegen aan hun website – er is geen codering of data scientist vereist.
  • Order Management ondersteunt retailers met intelligente algoritmes die de bestelling van de klant op de meest kostenefficiënte manier koppelen aan de voorraad, ongeacht waar de klant of de voorraad zich bevindt. Door alle bestelling- en inventarisgegevens van winkels, magazijnen en dropship-verkopers te beheren en te verzamelen, worden ‘buy anywhere, fulfill anywhere’-scenario’s – koop online, haal op in de winkel of verzend uit de winkel – opeens bereikbaar voor retailers.
  • Mobile Site Reference Architecture biedt een out-of-the-box mobiele website-blauwdruk die de mobiele winkelervaring optimaliseert. Commerce Cloud klanten zien dat het grootste deel van het verkeer naar hun website van mobiele devices komt. De Mobile Site Reference Architecture biedt detailhandelaars duidelijke begeleiding op basis van best practices op het gebied van mobiele site design, merchandising en technische architectuur, waardoor zij sneller dan ooit tevoren state-of-the-art mobiele winkelervaringen kunnen bieden.
  • Android Pay Integration biedt shoppers het gemak van een snel en vlot betaalsysteem, terwijl handelaars genieten van een eenvoudige integratie, verbeterde mobiele conversies en de beveiliging van de Android Pay-transactie.
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie