Naar inhoud

SAMR neemt Service Check over

Sinds dit jaar profileert SmartAgent MarketResponse, voorheen marktonderzoeksbureau MarketResponse, zich als marktvindersbureau, op zoek naar kansen in de markt voor haar klanten. SAMR is één van de grootste en meest toonaangevende spelers op het gebied van klantbeleving en klantloyaliteit en heeft daarin inmiddels ruim 30 jaar ervaring opgebouwd. De onderneming breidt breidt haar portfolio nu uit door de overname van branchegenoot Service Check. Dat hebben beide bedrijven bekendgemaakt.

Medewerker- en klantbeleving

De overname brengt onderzoekexpertise op het gebied van medewerker-engagement en klantbeleving samen. Onderzoekbureau Service Check is gespecialiseerd in medewerker- en klant-engagementonderzoek. Jessica Jonasse, eigenaar van dit bureau: “Ik zocht een partij waar een fit mee is in visie, ambitie en cultuur. Die vond ik bij SAMR. Het lag ook voor de hand, omdat we al langer samenwerken, onder meer voor de NS.”

Klantgericht ondernemen

Door de overname vormen we een krachtige combinatie, waarmee we antwoord kunnen geven op de groeiende vraag van organisaties naar klantgericht ondernemen en toegepast medewerkersonderzoek”, aldus Jonasse. “De Customer Cube, ons klantstrategiemodel vanuit de interne organisatie, is bijvoorbeeld een prachtige oplossing die wij nu verder kunnen ontwikkelen en uitrollen. Daar ligt onze ambitie: door perfecte feedback medewerkers zichzelf en de organisatie te laten ontwikkelen.”

Ontwikkeling klantwaarde

De overname past naadloos bij de ambities van het nieuwe SAMR. Jorgen Botermans, CEO van het bedrijf, over de transactie: “Wij zijn blij met deze samenwerking, omdat we daarmee een substantiële meerwaarde kunnen bieden aan klanten. Service Check begint a priori intern en werkt dan aan ontwikkeling van de klantwaarde.”

Blootleggen marktkansen

SAMR doet dat ook, maar focust meer op de buitenwereld in haar benadering van klantmanagement en het blootleggen van marktkansen. Dat maakt ons de marktvinder”, zegt Botermans. “De combinatie maakt ons relevanter en aantrekkelijker voor opdrachtgevers. Elke ontwikkeling die niet wordt gedragen door medewerkers is immers een potentiële showstopper.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie