Naar inhoud

SEO verdient extra aandacht bij sportwebwinkels

De Nederlandse equipe is beladen met medailles teruggekeerd van de Olympische Spelen in Rio de Janiero. Met de start van de sportseizoenen in menig discipline kan dit een uitstekende stimulans zijn voor de verkoop van sportartikelen. Maar bekende sportwebwinkels blijken niet alle kansen te benutten om een toppositie te berieken in de ranglijst van Google. Deze winkels krijgen slechts een magere 5,7 voor zoekmachine-optimalisatie.

Lijst van SEO-elementen

Dit leert onderzoek van e-commerce-dienstverlener ISM eCompany. De onderzochte sportwebwinkels zijn een greep uit de algemeen bekende sportwebwinkels in Nederland en hebben een ruim assortiment bestaande uit verschillende collecties van diverse merken. Het algoritme die de volgorde van de zoekresultaten in Google bepaalt is niet openbaar bekend. Daarom is op basis van meer dan tien jaar ervaring in zoekmachine-optimalisatie voor webwinkels een lijst van veertig SEO-elementen opgesteld.

Zoektermen in titels

“De onderzochte sportwebwinkels kregen met een 5,7 gemiddeld net een voldoende”, stelt Kees Beckeringh, team lead zoekmachine-optimalisatie bij ISM eCompany. “Het is opvallend dat ze kansen laten liggen op bekende basiselementen van zoekmachine-optimalisatie. Denk aan het gebruik van zoektermen in titels van pagina’s.”

Aandacht voor crawl-optimalisatie

Het slechtst beoordeelde onderdeel is crawl-optimalisatie. “Google crawlt, dat wil zeggen doorzoekt, webwinkels met hulp van zogenaamde spiders”, aldus Beckeringh. “De capaciteit van Google is niet eindeloos. Daarom hebben spiders een crawl-budget. De tien onderzochte webwinkels zorgen er momenteel niet goed voor dat de spiders dit budget optimaal inzetten.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie