Naar inhoud

Smart speakers de snelst groeiende connected devices in 2019

Smart speakers hebben veel potentie. Maar voordat de gebruikers de volledige mogelijkheden kunnen benutten, dienen nog een aantal belangrijke obstakels te worden overwonnen. Die aanpassingen zitten vooral in het optimaliseren van de spraakherkenning en het uitbreiden van de functionaliteiten, zodat het gebruik zich niet beperkt tot bijvoorbeeld het afspelen van muziek en het voorlezen van het weerbericht.”

Dit stelt Nora Boukadid, director risk advisory bij Deloitte Nederland, naar aanleiding van de publicatie van het rapport ‘Technology, Media, and Telecommunications Predictions 2019’ door de accountants- en adviesorganisatie. Deze organisatie formuleert ieder jaar voorspellingen over de ontwikkelingen in de technologie-, media- en telecomindustrie. Deze komen voort uit gesprekken met cliënten, eigen experts, financiële analisten en marktanalisten.

Smart speakers de snelst groeiende technologie

Naar verwachting zijn er eind 2019 250 miljoen slimme luidsprekers als Google Home en Amazon Alexa over de hele wereld in gebruik. De markt voor smart speakers met voice assistants groeit daarmee dit jaar met maar liefst 63 procent naar 7 miljard dollar. Daarmee vormen deze apparaten de snelst groeiende technologie binnen alle connected devices. Die groei wordt nauwelijks beperkt door de vooralsnog beperkte mogelijkheden.

Artificial intelligence voor ieder bedrijf toegankelijk

Verder wordt voorspeld dat steeds meer bedrijven gebruik gaan maken van artificial intelligence vanuit de cloud. Zo doet 70 procent van alle bedrijven die werkt met kunstmatige intelligentie dit eind 2019 met bedrijfssoftware vanuit de cloud. Volgens Nora Boukadid zorgt dit ervoor dat artificiële intelligentie ook toegankelijk wordt voor organisaties met geringe AI-kennis: “Tot nu toe bood artificial intelligence vooral voordelen voor grote technologiegiganten met veel financiële middelen, een sterke IT-infrastructuur en gespecialiseerd personeel. Door te werken met AI-toepassingen en AI-diensten via de cloud gelden voordelen als efficiëntie en een beter rendement op investeringen ook voor andere organisaties.”

E-sports groeit vooral in Noord-Amerika

De wereld van e-sports wordt in 2019 steeds populairder en deze markt voor onlinegames met een professionele competitie groeit ook komend jaar verder. Zo wordt vooral in Noord-Amerika een sterke groei van zo’n 35 procent verwacht die te danken is aan advertenties, uitzendrechten en franchiseverkoop. De wereldwijde groei blijft iets achter, onder andere door onzekerheid in China over wet- en regelgeving. E-sports biedt traditionele omroeporganisaties de mogelijkheid een jonge doelgroep te bereiken die over het algemeen minder actief televisie kijkt en minder geïnteresseerd is in traditionele sporten dan oudere generaties.

Tip: Voice Marketing & Chat in 1 Day

• Thema’s zijn voice search, digital assistants, chatbots, smart speakers en voice design.

• Met cases van pioniers als GoSpooky, Speaky, Hooked.AI en aFrogleap – a Merkle company.

Lees meer over dit event ►

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie