Naar inhoud

Snel marktonderzoek levert al binnen een uur de resultaten

“Snelheid wordt steeds belangrijker in marktonderzoek en daar willen wij op inspelen. Steeds meer bureaus proberen snel resultaten te leveren, maar komen niet verder dan een levering van onderzoeksresultaten binnen 24 uur. Dat is niet vernieuwend, want dat doen wij al meer dan 10 jaar. Onze klanten willen echter geen dag meer wachten. Ze willen nú resultaten zodat ze verder kunnen met hun idee of concept. Het liefst al tijdens de meeting.”

Direct marktonderzoeksresultaten

Dat stelt Steven Noordam, managing director van PanelWizard. Het marktonderzoeksbureau wil daarom een ware revolutie starten in marktonderzoeksland met de introductie van Factsnapp. Met deze marktonderzoekstool start je binnen 5 minuten zelf een kort onderzoek op een representatief panel. Al vanaf een paar tientjes. De resultaten komen real-time binnen en kunnen al binnen 1 uur compleet zijn. Ideaal voor bijvoorbeeld een snelle concepttest of live resultaten tijdens een brainstorm.

Zelf een marktonderzoek opstarten

Op de website zet je binnen een paar minuten zelf je onderzoek op. Je kiest de doelgroep voor het onderzoek en voert direct de vragen in. Daarbij kun je kiezen uit een scala aan vraagtypen. Vervolgens bepaal je het aantal respondenten en de deadline en kan het onderzoek van start. Na 5 minuten stromen de resultaten live binnen.

Live concepttest of informatie tijdens pitch

“We worden al regelmatig ingezet door media- en reclamebureaus voor het testen van communicatie-uitingen”, vertelt Steven Noordam. “Het uploaden van een advertentie of commercial is kinderspel en binnen een uur weet je wat jouw doelgroep van je advertentie of commercial vindt. Maar ook het vergaren van live informatie tijdens een pitch of brainstorm werkt met de tool heel inspirerend. En niet alleen bureaus ondervinden dit, we hebben inmiddels ook al de eerste agile werkende teams mogen verwelkomen als klant.”

Kwaliteit en snelheid gaan hand in hand

PanelWizard heeft jarenlange ervaring met kwaliteitsmanagement ten aanzien van panels en data. Deze kennis is gebruikt voor de inrichting van het Factsnapp-panel en de kwaliteitsbewaking. De kwaliteit wordt continu gemonitord en zelfs met deze hoge snelheid blijken de data zeer valide te zijn.

De toekomst van kort marktonderzoek

“We hebben ruim 2 jaar aan de tool gewerkt en de afgelopen maand proefgedraaid. Het resultaat daarvan was boven verwachting. De eerste klanten waren zonder uitzondering enthousiast over de eenvoud, snelheid en kwaliteit van de resultaten”, aldus Steven Noordam. “We zijn enorm trots op deze marktonderzoekstool en zien dagelijks nieuwe toepassingen. Voor ons is dit echt de toekomst van kort marktonderzoek.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie