Naar inhoud

Snickers spreekt hongerige mensen aan op fout gespelde woorden in Google

Mensen die zoekwoorden in Google verkeerd spellen worden in Engeland nu door Snickers aangesproken op hun fouten. In AdWords advertenties met teksten als ‘je kan niet spellen als je honger hebt’, wil het snoepmerk consumenten naar een speciale landingspagina leiden die moet aansporen om een Snickers te gaan eten. Binnen twee dagen bereikte de advertenties bijna een half miljoen mensen.

'Je bent jezelf niet als je honger hebt’ is de reclamecampagne van het chocoladereepmerk Snickers die nu loopt. Als onderdeel van deze campagne heeft de bedenker, het Engelse creatieve bureau AMV BDDO, ook de AdWords campagne aangepast op deze slogan. Met de zin, ‘You can’t spell properly when you are hungry’, spreekt het merk mensen aan die zoekwoorden verkeerd spellen in Google. Als consumenten op de advertentie klikken, komen ze op een landingspagina terecht die aanspoort om een Snickers te gaan eten.

In een filmpje van het creatieve bureau AMV BDDO wordt uitgelegd dat Snickers alle hongerige mensen wil bereiken die spelfouten maken in Google. Er is samengewerkt met de zoekgigant Google om de top vijfhonderd zoekwoorden te vinden. Daarna is een algoritme gecreëerd voor alle veelgemaakte fouten van die woorden. Er ontstond een lijst van ruim 25.000 zoekwoorden.

De campagne draait alleen in het Verenigd Koninkrijk, maar al in twee dagen bereikte de advertenties meer dan een half miljoen mensen.

Bekijk hieronder het filmpje over de AdWords campagne:

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie