Naar inhoud

SoWorker maakt content delen via Instagram heel gemakkelijk

Content is king. Dat is een veelgehoorde uitspraak in het hedendaagse marketinglandschap. Het is dan ook niet vreemd dat marketeers in toenemende mate inzetten op contentmarketing, waarmee ze onder klanten en potentiële klanten vertrouwen willen creëren in hun organisatie en de expertise beogen te tonen van hun bedrijf of instelling. In de distributie van die content spelen social media een belangrijke rol. Dat geldt niet alleen voor Facebook en LinkedIn, maar tegenwoordig ook voor Instagram.

Het Nederlandse SoWorker, een platform dat gericht is op employee advocacy, heeft een mobiele applicatie gelanceerd waarmee medewerkers van organisaties in de gelegenheid worden gesteld content te delen via Instagram. Eerder had dit bedrijf het al mogelijk gemaakt om dit te doen via WhatsApp. De nieuwe toepassing maakt het mogelijk om content eenvoudig te delen via alle grote social media – LinkedIn, Facebook, Twitter, WhatsApp en dus ook Instagram.

Contentmarketing

Vandaag de dag is contentmarketing een van de belangrijkste marketingspeerpunten binnen veel organisaties. Inmiddels wordt veelal 40 procent of meer van de marketingbudgetten besteed aan deze vorm van marketing. Het realiseren van een relevant bereik is daarbij een belangrijk uitgangspunt. Om dat te realiseren, zetten bedrijven en instellingen steeds vaker in op een programma voor employee advocacy. Met zo’n programma worden medewerkers actief aangemoedigd en ondersteund om content te delen binnen hun eigen – offline en online – netwerk.

Social media

Een belangrijke reden hiervoor is dat medewerkers in een relevant sociaal netwerk zitten. Bovendien wordt een bekende als betrouwbaardere bron gezien dan een merk dat een boodschap communiceert of een onbekende chief executive officer die zijn verhaal doet. Daarnaast laat onderzoek zien dat berichten gedeeld door bekenden tot acht keer meer bereik opleveren en bijvoorbeeld ook leiden tot aanzienlijke besparingen op de wervingskosten voor nieuw personeel.

Inzet Instagram

“De mogelijkheid om Instagram ook in te kunnen zetten als onderdeel van een programma voor employee advocacy, is een grote wens van onze klanten”, vertelt Patrick Veling, medeoprichter van SoWorker. “Met inmiddels meer dan 5 miljoen gebruikers in Nederland en ruim 1 miljard wereldwijd – waarvan 500 miljoen de app dagelijks gebruiken – is Instagram een enorm belangrijk kanaal. Uit onderzoek blijkt dat het engagement op dit platform tien keer hoger is dan op andere platformen en 83 procent van de gebruikers via dit netwerk nieuwe producten of diensten ontdekken.”

Employee advocacy

“Instagram is bij uitstek het kanaal waarmee je kunt inspireren en bijvoorbeeld kunt laten zien wat de cultuur is binnen een organisatie door het delen van foto’s of video’s. Dit is dus ook vanuit een business-to-business-perspectief belangrijk. Daarom wordt het platform ook steeds meer ingezet voor het werven van nieuw personeel. Om het delen via Instagram mogelijk te maken was de ontwikkeling van een app noodzakelijk. Onze app is zowel beschikbaar voor iOS als Android.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie