Naar inhoud

Sport en recreatie groeien snel online

De snelst groeiende branche in e-commerce in Nederland dit jaar is “sport & recreatie”, zo liet de Thuiswinkel Markt Monitor zien. De online verkopen van sport- en vrijetijdsartikelen namen ten opzichte van de tweede helft van 2014 met bijna 50 procent toe. Mannen geven meer uit aan sportieve hobby's en vrije tijd dan vrouwen. Maar vrouwen kopen online drie keer zo vaak  artikelen die verbonden zijn aan deze activiteiten.

Winkelgedrag sport en recreatie

Gemiddeld besteden Nederlanders 60,39 euro per bestelling in de categorie sport, vrije tijd en hobby dit jaar. Dat blijkt uit analyse van geanonimiseerde data van september 2014 tot en met september 2015 van betaaloplossingsbedrijf Klarna. Het bedrijf heeft het winkelgedrag in kaart gebracht van de groeiende groep consumenten die sport- en vrijetijdsartikelen steeds vaker online bestellen.

Mannen besteden het meest

Opvallend is dat mannen gemiddeld zo'n 6 euro meer besteden per bestelling in deze categorie, zo'n 10 procent van het gemiddelde bestedingsbedrag per bestelling. Toch is bijna 75 procent van alle online gekochte sport- en vrijetijdsartikelen door vrouwen aangeschaft. De jeugd tot 26 jaar geeft met 50,30 euro gemiddeld het minst uit per bestelling.

Jongeren besteden het minst

De 36-45-jarigen en 46-55-jarigen besteden gemiddeld per online bestelling het meest met respectievelijk 64,64 euro en 65,99 euro per bestelling. Maandag en woensdag zijn de populairste dagen voor het online aanschaffen van deze artikelen. Over het hele jaar kopen mensen in de leeftijdscategorieën 26-35 jaar en 36-45 jaar het vaakst online sport- en vrijetijdsartikelen.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie